فرمانداران رفسنجان و انار مشکلات حوزه کاری خود را در حضور استاندار مطرح کردند

فرمانداران شهرستان های رفسنجان و انار در جلسه ای با استاندار کرمان در سالن شهید هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به طرح مشکلات حوزه کاری خود پرداخته و خواستار حمایت جهت رفع آن شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مجید فصیحی هرندی سه شنبه ( 18 آذر ) در جلسه ای که با حضور استاندار کرمان در سالن شهید هنری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد؛ بیان کرد: اقتصاد مردم شهرستان رفسنجان مبتنی بر کشاورزی و صنعت است و الان به موقعیت های خوبی رسیدیم اما می طلبد که بیشتر کار شود تا به رونق اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم.

 

فرماندار رفسنجان ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در این زمینه وارد شود و جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی موثر باشد، امّا گلایه مندی های این بخش از مقررات دولتی باعث شده که بخش خصوصی با بدنه سنگین بخش دولتی همخوانی نداشته باشد و با مشکلاتی مواجه هستند.

 

وی تصریح کرد: از تمدن گرایی خارج شوید و اختیار به فرمانداری ها بدهید به خصوص که فرمانداری رفسنجان ویژه هم هست؛ رفسنجان در بخش آب مشکل دارد بخش خصوصی اگر وارد شود و تسهیلاتی به این بخش واگذار شود این شهرستان از بحران بیرون خواهد آمد.

 

 

فصیحی هرندی بیان کرد: خواستار این هستیم که بخش قوانین و مقررات اصلاح شود؛ همچنین مجتمع مس سرچشمه نیازمندی هایی دارد که با ایجاد کارخانه ها و جذب سرمایه گذار و ارائه تسهیلات می توان از داخل شهرستان این نیازمندی ها را تامین کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه 40 طرح در زمینه های مختلف در رفسنجان آماده است تا تفاهم نامه آن ها منعقد شود؛ افزود: گام اولیه این تفاهم نامه باید به خوبی برداشته شود ما در مسائل بهداشت و درمان، آب و ... از استاندار می خواهیم که ورود کرده و مشکلات این حوزه ها رفع شود.

 

 

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ قدمت تاریخی مردمانی سخت کوش دارد و بزرگترین جنگل دست کاشت ایران در این منطقه ایجاد شده است، از منافع خیرین در همه امور به کار رفته است به طوری که تمام آنچه که در رفسنجان ایجاد شده است از 10 درصد منابع مالی خیرین بوده است و مساجد، مدارس، بیمارستان ها، دانشگاه ها و ...  ایجاد شده اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی برای رفع مشکلات منطقه می تواند معجزه کند از استاندار خواست تا برای استفاده هرچه بهتر از فرصت ها و موقعیت ها، تفویض اختیار به فرمانداران به خصوص فرمانداری های ویژه داده شود تا از بخش خصوصی در راستای ایجاد کارخانه ها، اشتغالزایی و رونق اقتصادی استفاده شد.

 


 
علی زهرودی
هم در این جلسه بیان کرد: مهمترین مشکل در شهرستان انار به لحاظ  تک محصولی آب است، کیفیت  آب های زیرزمینی در این شهرستان افت کرده به طوری که 10 هزار هکتار از باغات پسته در این شهرستان خشک شده اند که باید به سمت صنعت برویم و سرمایه گذاری شود و جذب سرمایه های دولتی و خصوصی انجام شود.

 

 

فرماندار شهرستان انار تصریح کرد: امروز پسته انار متأسفانه به صورت خام فروخته می شود، درخواست داریم بحث فرآوری اجرا شود تا اشتغالزایی، ارزش افزوده و بهره مندی مردم از این صنعت اتفاق بیفتد.

 

 

وی با اشاره به اینکه مجوز منطقه ویژه اقتصادی انار صادر شده است؛ گفت: اگر این منطقه با جذب سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی راه اندازی شود با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر ترانزیت قرار گرفته است فرصت خوبی است تا رونق اقتصادی این شهرستان به وجود آید.

 

 

زهرودی با توجه به نزدیک بودن خط ریلی راه اهن به انار ادامه داد: به وسیله خط راه آهن یزد - انار - کرمان بخش عمده بار از کارخانجات شهرستان ها جابجا می شود که با راه اندازی کارخانه تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی انار هم اشتغالزایی برای یک هزار نفر ایجاد می شود هم اینکه از این خط راه آهن می توان محصولات تولیدی را به استان های مختلف کشور ارسال کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از سرمایه گذاران از رفسنجان و یزد را دعوت کردیم تا در این جلسه با مطرح کردن مشکلات سد راه ایجاد این کارخانه و دریافت راه حلی بتوانند این کارخانه را راه اندازی کنند؛ آن ها نیاز به تسهیلات بانکی دارند که امیدواریم با این خواسته ان ها موافقت شود.

 

کد خبر 1001656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha