بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

خسروی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشانه ای از اقتصادی مقاومتی مشاهده نمی شود و در بحث درآمدها، ۴۱ درصد آن از نفت پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (18 آذر) در دیدار با سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با اشاره به ارجحیت دغدغه معیشت و اقتصاد بر دین، اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات و تبعات کرونا است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در مقابل اقتصاد مقاومتی کم آورده است، گفت: در لایحه بودجه 1400 نشانه ای از اقتصادی مقاومتی مشاهده نمی شود و بحث درآمدها 41 درصد آن از نفت پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه توجهی به فرار بدهکاران مالیاتی نشده است، تصریح کرد: همچنین منابع بودجه دولتی‌ها در لایحه بودجه با 9 برابر افزایش از 50 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 839 هزار میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است در حالی که یک بُعد اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است.

 

خسروی با تأکید بر اینکه بازارچه مرزی ماهیرود باید فرا استانی دیده شود، ادامه داد: در لایجه بودجه 1400 بر صادارات غیرنفتی تأکید شده است اما از لفظ باید وارد میدان عمل شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث سرمایه گذاری های خارجی (با اشاره به کارخانه چدن خوسف) حتما باید نوع قراردادها به گونه ای منعقد شود که حق دوطرف محفوظ باشد و راه نفوذ بسته شود.

 

ضرورت حمایت استانداری از نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌ جنوبی

«علی حیدری‌فرد»، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌ جنوبی هم در این دیدار با اشاره به پیگیری و رایزنی برای بازگشایی بازارچه یزدان برای تسهیل دسترسی به بازار هرات در کشور افغانستان، گفت: استان خراسان جنوبی در این شرایط سیاسی ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، در صادارات کالا به کشور افغانستان نقش به سزایی ایفا می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت بازارچه های مرزی خراسان جنوبی و صادارات به کشور افغانستان، ادامه داد: اولویت برنامه سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان افزایش مراودات تجاری به خصوص با افغانستان و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

 

حیدری‌فرد بیان کرد: در بازارچه مرزی ماهیرود مشکلات زیرساخت های صادراتی وجود دارد که اگر رفع شود ترانشیپ سوخت افزایش می یابد و این مهم را افغانستان تقاضا دارد.

 

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌ جنوبی یکی از مشکلات بازارچه مرزی ماهیرود را عدم مدیریت واحد دانست و تصریح کرد: باید این بازارچه مرزی تحت مدیریت یک نهاد بالادستی قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: تجهیزات و امکاناتی شامل دستگاه ایکس ری، آزمایشگاه محصولات غذایی و سردخانه در بازارچه مرزی ماهیرود وجود ندارد که باید تأمین آن مورد توجه مسئولان باشد.

 

حیدری‌فرد با اشاره به اینکه ماهیت وزارت امور خارجه بحث روابط بین الملل است، گفت: در این سالها با توجه به تقاضاهای استان‌های مرزی، دفتر نمایندگی امورخارجه در خراسان جنوبی نیز راه اندازی شده که تداوم فعالیت های آن، حمایت و هم‌افزایی استانداری را می طلبد.

 

 

کد خبر 1001662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha