امام جمعه رفسنجان خواستار حل مشکل آب آشامیدنی این شهرستان شد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود ظرفیت ها و استعدادهای خوب در استان کرمان اعم از حوزه های کشاورزی، صنعت، اقلیم های متفاوت و ... گفت: مشکل آب جدی است و باید حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام اصغر عسکری سه شنبه (18 آذر ) در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات  شهرستان های رفسنجان و انار با حضور مسئولین و استاندار در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) بیان کرد: کرمان استان پراستعداد و هم از نظر مادّی هم از نظر نیروی انسانی بسیار توانمند است؛ همچنین از نظر معادن، کشاورزی و اقلیم های متفاوتی که دارد توانمند است و من به عنوان امام جمعه در پنج شهرستان استان کرمان بودم  و همه شهرها را از نزدیک دیدم و می دانم که استعدادی های فروان دارد.

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: امیدواریم حضور استاندار به عنوان یک مدیر توانمند بتواند این استعداد های بالقوه در استان را به فعلیت برساند زیرا اگر این استعداد ها به فعلیت برسد قطعاً یکی از معضلات جدی از جمله معضل بیکاری کم رنگ می شود که در همه جای کشور این پدیده وجود دارد؛ اگراین استعداد ها، ظرفیت ها و توانمندی های مادی به صحنه بیایند، بسیاری از این بیکاری هایی که به دنبال آن  مفاسد اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و ... ایجاد می شود به طور ریشه ای حل خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: معضل بی آبی در استان یک معضل جدی است، در جنوب و در شرق این استان کمتر است اما در شمال استان و به خصوص شهرستان رفسنجان خیلی جدی است؛ مشکل آب آشامیدنی جدی تر است مشکل کم آبی برای باغات وجود دارد امّا مهمتر از آن مشکل آب آشامیدنی است که مردم نمی توانند  نادیده بگیرند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مشکل آب آشامیدنی  رفسنجان باید حل شود، یک بخشِ این مشکل ریشه ای است که از استانداری نشأت گرفته است و امیدواریم اصلاح شود.

 

 

امام جمعه رفسنجان در ادامه به مشکلات و سرمایه گذاران و کارخانه داران هم اشاره کرد که در مسائل نقدینگی، تأمین برق و ... دارای مشکل هستند و افزود: سرمایه گذاران و مسئولان با همکاری و همدلی  می توانند بسیاری از معضلات را حل کنند امسال تعداد زیادی طرح مورد بهره برداری قرار گرفت، بسیاری از این طرح ها با سرمایه خود مردم بوده اجرا شده و این نشان می دهد توانمندی شهرستان بالا است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اصحاب صنعت و کارخانه دارها خیلی توانمند هستند و امیدواریم با مدیریت خوبی که اعمال خواهد شد این استعدادها به کار گرفته شود تا مشکلات شهرهای دیگر استان را هم حل کنید.

 

 


حجت‌الاسلام علی هاشمیان هم در این نشست گفت: یکی از طرح های رفسنجان بحث فاضلاب شهری است که مطالعات آن انجام و سرمایه گذار هم برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

 

 

 

 رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان تصریح کرد: لازم است که این طرح در 4 فاز اجرا شود و برای هر فاز هم 200 هکتار زمین نیاز است که اگر 200 هکتار از سوی استانداری به این طرح واگذار شود عملیات احداث این پروژه شهری آغاز می شود.

 

 

وی ادامه داد:  یکی دیگر از طرح های رفسنجان پارک علم و فناوری است که باید تکمیل شود و جوانان و کارآفرینان در این شهر در انتظار بهره برداری این پروژه هستند تا بتوانند از ایده های آن جهت رونق شهرستان بهره مند شوند.


 


حجت الاسلام هاشمیان نسبت به موضوع برداشت پول از حساب شرکت آبفای رفسنجان که توسط شهرداری بردسیر انجام شده است؛ انتقاد کرد و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوع از سوی استانداری شد و افزود: 8 حلقه چاه آب آشامیدنی از بردسیر خریداری کردیم که 2 حلقه را وارد مدار نکردند و بر خلاف قانون از حساب شرکت فاضلاب رفسنجان پول برداشت کرده اند.

 

کد خبر 1001669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha