​زمستان سختی پیش روی گلستان نیست/ کاهش ۳۶ درصدی بارندگی از آغاز فصل زراعی تاکنون در گلستان

داداشی به پیش بینی فصلی سه ماه آینده دمای هوا در گلستان اشاره کرد و گفت: امسال مردم استان گلستان زمستان سختی را تجربه نخواهند کرد.

«نوربخش داداشی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: سامانه بارشی که از دو روز گذشته در استان گلستان حکمفرما بود بارش های قابل ملاحظه ای نداشت طوری که طی ۲۴ ساعته گذشته از پارک ملی گلستان ۲۱ میلی متر، مینودشت ۱۱ میلی متر و از سایر مناطق استان بارندگی زیر پنج میلی متر و در ارتفاعات بارش پراکنده باران و برف گزارش شده است.
 
 
مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: در شب گذشته اینچه برون با دمای سه درجه سانتی گراد سردترین منطقه استان گلستان و بندرگز با ۱۳ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.
 
 
وی با بیان اینکه مردم گلستان در روز گذشته تقریباً شب و روز سردی را پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: با خروج این سامانه بارشی تا عصر فردا آسمان استان گلستان پایدار خواهد بود و جو آرامی برای استان گلستان پیش بینی می شود.
 
 
داداشی یادآور شد: از شامگاه فردا سامانه جدید بارشی استان گلستان را فرا می گیرد و این سامانه بارشی نیز بارش های شدید و قابل ملاحظه ای را به همراه نخواهد داشت اما تا اواخر وقت روز جمعه در استان گلستان تداوم خواهد داشت.
 
 
مدیرکل هواشناسی استان گلستان، میانگین بارندگی در استان گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون را ۶۹ میلی متر اعلام کرد و افزود: مقایسه این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کاهش ۳۶ درصدی بارندگی را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی در گلستان با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.
 
 
وی گفت: امید است در ماه باقی مانده فصل پاییز شاهد بارش های موثر باران در گلستان باشیم تا کمبود بارش ها جبران شود، البته بارش باران در آغاز آذر ماه برای کشاورزان به موقع و به جا بوده است گرچه مقدار آن زیاد نبوده اما تداوم آن امکان کشت و کار را برای کشاورزان فراهم کرده است.
 
 
داداشی با اشاره به پیش بینی فصلی سه ماه آینده دمای هوا در گلستان، خاطرنشان کرد: میانگین دمایی ما در پیش بینی فصلی برای فصل زمستان افزایش دما در استان گلستان است و برآوردها حاکی از آن است که افزایش دمای یک تا یک و نیم درجه را در استان شاهد خواهیم بود.
 
 
مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: در مجموع می توان گفت امسال استان گلستان زمستان سختی را نخواهند داشت اما خوشبختانه وضعیت بارشی استان گلستان در این فصل مطلوب خواهد بود ولی افزایش دمای هوا موجب می شود بیشتر بارش ها به صورت باران باشد و بارش برف حتی در ارتفاعات نیز بسیار کم و با ماندگاری پایین خواهد بود که این مهم نشان می دهد باید در مصرف آب صرفه جویی شود.
 
 
کد خبر 1001693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha