​گرگان کماکان در وضعیت قرمز کرونا/ مردم از حضور در تفرجگاه ها بپرهیزند

حمیدی گفت: وضعیت شهرستان گرگان از لحاظ کرونا کماکان قرمز است گرچه آمارها رو به بهبود است.

«محمد حمیدی» در خصوص آخرین وضعیت کرونا  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خوشبختانه شیب افزایشی ابتلا به کرونا رو به کندی است و رعایت فاصله های اجتماعی در قالب طرح هوشمندسازی فاصله اجتماعی که تعطیلی بازار و ممنوعیت تردد را به دنبال داشت تاثیرات خوبی داشته است.
 
 
فرماندار گرگان ادامه داد: وضعیت شهرستان گرگان از لحاظ کرونا کماکان قرمز است گرچه آمارها به سمت بهتر شدن می رود اما هنوز به طور رسمی تغییر وضعیت کرونا در گرگان اعلام‌ نشده و امیدواریم طی روزهای آینده وضعیت بهتر شود.
 
 
وی ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده وضعیت کرونا در گرگان بهبود یابد تا کسبه و بازاریان این شهرستان بتوانند به روال عادی بازگردند و افزود: تا این لحظه وضعیت گرگان قرمز است و  ممنوعیت تردد پلاک های غیربومی و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح همچنان در گرگان اجرا می شود، البته اگر شرایط گرگان نارنجی هم شود اعمال این دو محدودیت ادامه خواهد داشت.
 
 
حمیدی ضمن قدردانی از بازاریان و کسبه شهرستان گرگان گفت: اکثریت کسبه و بازاریان گرگان در اجرای طرح محدودیت های کرونایی همکاری لازم را داشتند اما به آن دسته اندکی از کسبه و بازاریان که طی این چند روز خسته شدند توصیه می کنم برای مدیریت بهتر شرایط، روزهای باقی مانده محدودیت های کرونایی را جدی بگیرند و همچنان برای اجرای طرح با ما همکاری کنند.
 
 
فرماندار گرگان در واکنش به تجمع مردم در پارک جنگلی النگدره گفت: دو هفته از قرار گرفتن گرگان در وضعیت قرمز کرونا مسیر النگدره و ناهارخوران را برای جلوگیری از تجمع مسدود کردیم اما متاسفانه عده ای از مردم از طریق مسیرهای فرعی خود را به صورت پیاده به الگندره و ناهارخوران می رسانند.
 
 
وی تصریح کرد: معمولاً در دو روز پایانی هفته به خصوص در روز جمعه به شدت شاهد حضور مردم در پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران هستیم، گرچه النگدره در فصل پاییز یکی از مناطق زیبا در کشور و جهان است و برند جهانی دارد اما مردم در این شرایط باید کرونا را جدی بگیرند و از ایجاد هر گونه تجمع پرهیز کنند.
 
 
حمیدی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه ما النگدره را مسدود کردیم اما مردم از نقاط فرعی به صورت پیاده وارد جنگل النگدره می شوند، گرگان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و اگر یک درصد از جمعیت گرگان به النگدره بروند موقعیت غیرقابل کنترل می شود.
 
 
فرماندار گرگان افزود: گرچه عده ای از مردم از دوران قرنطینه خسته شدند اما به مردم‌ توصیه می کنم همچنان پروتکل ها را رعایت کنند و سختی قرنطینه را به جان بخرند تا زنجیره قطع ویروس کرونا سرعت بگیرد.
 
 
 
کد خبر 1001700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha