شیخ محمد خیابانی در حفظ و صیانت از ارزش های دینی و ملی مجاهدت کرد

حجت الاسلام کیانی گفت: شیخ محمد خیابانی به عنوان عالم و مرجع دینی و شخصیتی جامع در بسیاری از زمینه های علمی در نقش مرزبان در حفظ و صیانت ارزش های دینی و ملی ظاهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حجت الاسلام کیانی» امروز در جلسه ستاد بزرگداشت این کنگره در شهر خامنه با گرامی داشتن یاد و خاطر شهید خیابانی اظهار داشت: شیخ محمد خیابانی افتخار بزرگ مردم آذربایجان به ویژه مردم شبستر و خامنه است..

امام جمعه شبستر ادامه داد: شهرستان شبستر و خامنه همواره مهد ادب و فرهنگ و خاستگاه بزرگمردانی همچون شیخ محمد خیابانی است و بدون شک مردم این دیار در هر چه بهتر برگزار شدن این همایش همکاری  خواهند داشت و امیدواریم توفیق معرفی این فرد والا مقام را به نحو احسنت داشته باشیم.

دبیر همایش شیخ محمد خیابانی در شهرستان شبستر افزود: شیخ محمد خیابانی به عنوان عالم و مرجع دینی و شخصیتی جامع در بسیاری از زمینه های علمی در نقش مرزبان در حفظ و صیانت ارزش های دینی و ملی خود در مقابله با دشمنان خارجی و استبداد به خوبی ایستاد و جانفشانی کرد.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: اقدامات شیخ خیابانی مقدمه ای برای ظهور انقلاب اسلامی ایران بود و نشان داد یک عالم دینی در عالم سیاست و برای حفظ منافع مردم و سرزمین خود و ایستادگی در مقابل دشمنان دین و کشور می تواند رهبری جامعه را بر عهده گیرد.

وی با تاکید بر این‌که شیخ خیابانی در طول مبارزات خود همواره بر این باور بود که‌ باید دست اجنبی ها و بیگانگان را از اداره کشور قطع کرد و اجازه نداد اجنبی ها با اداره کشور و گرفتن مسئولیت ها در ادارات مختلف در آن زمان به سیاست؛ اخلاق و مذهب کشور ضربه بزنند.

کد خبر 1001724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha