اگر شهید شیخ محمد خیابانی را مدرس ثانی بنامیم؛ مبالغه نکرده‌ایم

میرتاج الدینی گفت: مبارزات و افکار و اندیشه شهید شیخ محمد خیابانی آنقدر برجسته است که اگر ما وی را مدرس ثانی بنامیم مبالغه نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» امروز در سومین شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی که در شهر خامنه زادگاه آن شیخ شهید برگزار شد، اظهار داشت: مبارزات و افکار و اندیشه شهید شیخ محمد خیابانی آنقدر برجسته است که اگر ما وی را مدرس ثانی بنامیم مبالغه نکرده ایم.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید شیخ محمد خیابانی یکی از روحانیون مبارز  در مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی و سلطه بیگانگان بود که در کنار شهید مدرس در مقابل التیماتوم روس با تمام قامت ایستاد، از این رو شایسته است؛ شهید شیخ محمد خیابانی را مدرس ثانی بنامیم.

رئیس ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی خاطرنشان کرد: شهید شیخ محمد خیابانی در مقابل سلطه خارجی و استبداد داخلی همواره از حقوق مردم ایران دفاع می کرد.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به شخصیت والای شهید شیخ محمد خیابانی گفت: امام راحل همواره از  شهید شیخ محمد خیابانی در کنار دیگر مبارزان دوران مشروطیت نام برده اند و ایشان جزو صدشخصیت برتر دوران مشروطیت محسوب می شوند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی تلاش می کند در سطح ملی و بین المللی این چهره انقلابی و مبارز را بیشتر معرفی کند.

کد خبر 1001720

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha