حضور شهرداری شیراز در کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند بخارست

جورکش گفت: شهرداری شیراز در هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند بخارست با عنوان «spotlight ۲۰۳۰» شرکت کرد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید جورکش» از شرکت شهرداری شیراز در هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند بخارست با عنوان «spotlight 2030» خبر داد و گفت: این کفرانس به صورت مجازی و به میزبانی کشور رومانی برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: این رویداد بین‌المللی روزهای سوم و چهارم دسامبر سال ‌جاری میلادی به میزبانی دانشگاه علوم سیاسی و مدیریت دولتی بخارست برگزار شد و از شهرداری شیراز نیز «امیر سوداگران»، مشاور شهردار در امور فناوری اطلاعات و مدیر پروژه «شیراز هوشمند» شرکت کرد.

وی اضافه کرد: در کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند، مدیر پروژه «شیراز هوشمند» نیز دستاوردها و تجربیات شیراز در خصوص سیستم اطلاع رسانی ترافیکی هوشمند را ارائه کرد.

جورکش تاکید کرد: کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و با حضور شهرداری شیراز، مشهد و قم و با همکاری سفارت ایران در بخارست برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ادامه داد: نمایندگانی از کشورهای مختلف همچون ایتالیا، دانمارک، بلغارستان، آفریقای جنوبی، آلمان، اسلوونی، اتریش، لهستان، هند و ایرلند در این رویداد شرکت کردند و در ارتباط با ابعاد گوناگون تحول شهرهای هوشمند دستاوردها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

جورکش ضمن اشاره به محورهای اصلی برگزاری این رویداد گفت: ارگان‌های دولتی، بخش‌های خصوصی، نهادهای آکادمیک و مجامع مهندسی از سراسر جهان در کنفرانس بین‌المللی spotlight 2030 برای بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مرتبط با شهرهای هوشمند گرد هم می‌آیند.

وی افزود: دولت هوشمند، محیط زیست هوشمند، امنیت هوشمند، فناوری هوشمند، اقتصاد هوشمند، انسان هوشمند، تحرک هوشمند، زندگی هوشمند و گرایش های آینده (کشور هوشمند) از جمله محورهای این کنفرانس بود.

جورکش عنوان کرد: نخستین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۳ برگزار شد و برگزاری آن به صورت سالانه تداوم داشته است و ارتباط با نهادهای معتبر بین‌المللی در خصوص مسائل مختلف همچون هوشمندسازی از رویکردهای شهرداری شیراز است.

کد خبر 1001756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha