ساخت مسکن برای جامعه ایثارگران در اولویت قرار گرفته است

معتمدیان گفت:ساخت مسکن برای جامعه ایثارگران با اهتمام معاون رئیس جمهوری در اولویت قرار گرفته و در این راستا تفاهم‌ نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تامین زمین پنج هزار متقاضی مسکن از جامعه ایثارگری خراسان رضوی منعقد می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدصادق معتمدیان» در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و امضای تفاهم‌نامه در خصوص ساخت مسکن ویژه جامعه ایثارگری اظهار کرد: از سالهای گذشته تاکنون یکی از دغدغه‌های جدی در استانها، رفع مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری در حوزه خدمات بیمه‌ای، درمانی و اشتغال بود که خوشبختانه امسال اعتبارات ویژه‌ای از سوی دولت به رفع این مطالبات اختصاص یافت و یکی از دغدغه‌های جدی ایثارگران به عنوان حداقل کاری که دولت می‌ توانست برای این جامعه خدوم انجام دهد، برطرف شد.

 

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دولت‌ها در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای تامین مسکن شهروندان اجرا کردند که دولت دوازدهم نیز برای تامین مسکن همه شهروندان، طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را اجرا کرده که تاکنون موفقیت‌هایی نیز داشته است.

 

وی بیان کرد: ساخت مسکن برای جامعه ایثارگران با اهتمام معاون رئیس جمهوری در اولویت قرار گرفته و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تامین زمین پنج هزار متقاضی مسکن از جامعه ایثارگری خراسان رضوی منعقد می‌شود که با همکاری شهرداری و تلاش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مسکن در اسرع وقت ساخته و تحویل ایثارگران خواهد شد.

 

معتمدیان گفت: یکی از مهمترین مسائل برای تسریع در ساخت مسکن ایثارگران، روان سازی امور اداری و صدور مجوزها است که تلاش می‌کنیم این فرآیندها به سرعت انجام گرفته و همه موانع در مسیر ساخت مسکن برای ایثارگران برداشته شود.

 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین برای ساخت مسکن ایثارگران خراسان رضوی تامین شده است و متقاضیان می‌توانند تسهیلات خود را از بانک دریافت کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌ های بالای خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی گفت: این استان ۱۰ درصد از ظرفیت‌های اقتصادی کل کشور و ارزش افزوده حاصل از آن را در اختیار دارد و از اراضی مناسب برای ساخت مسکن و فعالیت‌های کشاورزی و تجاری برخوردار است.

 

معتمدیان گفت: برای رفع دغدغه اشتغال جامعه ایثارگران خراسان رضوی تلاش می‌شود در پی تعهد بین استانداری و بنیاد شهید بتوان با جلب مشارکت بخش خصوصی در جهت سرمایه‌گذاری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی استان و همچنین رفع تکالیف قانونی دولت، زمینه اشتغال را برای جامعه ایثارگران و عموم مردم فراهم کرد.

کد خبر 1001759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha