همت بچه مسجدی ها در تهیه کتب کمک درسی برای دانش آموزان بی بضاعت 

محمد مهدوی گفت: از رویکرد ها طرح ملی ایران قوی، فعالیت های اجتماعی در قالب رواق همدلی است و به همین منظور به همت بچه مسجدی های کانون با جلب کمک های مومنانه اقدام به تهیه کتب کمک درسی برای دانش آموزان نیازمند مناطق محروم کردیم.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که فعالیت های کانون حول محور طرح ملی ایران قوی در حال اجرا است، گفت: از رویکرد های این طرح ملی، فعالیت های اجتماعی در قالب رواق همدلی است و به همین منظور به همت بچه مسجدی های کانون با جلب کمک های مومنانه اقدام به تهیه کتب کمک درسی برای دانش آموزان نیازمند مناطق محروم کردیم.

 




مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد بیان کرد: دانش آموزان بی بضاعت همچون سایر دانش آموزان از استعداد ذاتی و هوش خوبی برخوردار هستند و در صورت فراهم شدن بستر مناسب می توانند با شرکت در کنکور سراسری بهترین رشته ها قبول شده و در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند اما متاسفانه به دلیل عدم توان مالی قدرت خرید کتاب های کمک درسی ندارند.

 




وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفتیم با کمک خیرین کتب کمک درسی تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و منوجان قرار دهیم تا بستری برای ورود آنها به دانشگاه فراهم شود.






مهدوی ابراز کرد: علاوه بر این نیز طرح سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، نخبگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در حال اجرا است.





مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد ادامه داد: طرح ملی ایران قوی با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه شاخصی در قالب رواق کتاب ارائه کرده است و کانون نورالرضا با اجرای طرح شنبه های کتاب که از اولویت برنامه های رواق کتاب است، سعی دارد به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اهالی روستا کمک کند.
 

 




وی اظهار کرد: در همین راستا هر شنبه شب مابین اقامه نماز مغرب و عشا یک کتاب خوب و مفید توسط امام جماعت مسجد معرفی می شود.

 





مهدوی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، حضور در مسابقات کتابخوانی و شرکت در طرح خلاصه نویسی کتاب است.




مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با بارگزاری این برنامه ها در سامانه بچه های مسجد بتوانیم توانایی کانون و اعضای آن را در مقابل سایر کانون ها محک بزنیم.

کد خبر 1001775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha