بیش از یک هزار و ۵۰۰ تذکر به مسئولان اجرایی در ۱۸۸ روز فعالیت مجلس یازدهم

محمدبیگی گفت: در ۱۸۸ روز فعالیت مجلس یازدهم یک هزار و ۵۲۰ تذکر به مسئولان اجرایی داده ایم، ۳۳ سوال در ۶ ماه از وزرا شده و تعدادی هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دانشجویان با عنوان «بر مدار مجلس» که شب گذشته (سه شنبه ۱۸ آذر) در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه شانتاژهایی از سوی افرادی که نمی خواهند مجلس کار مردم را پیگیری کند در فضای مجازی با انتشار اخبار نادرست صورت می گیرد و می خواهند مجلس را به حاشیه کشانند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ولی اصل در مجلس خدمتگزاری به مردم، امیدواری دادن به مردم، تحرک و پویایی ایجاد کردن در فضای اجرایی کشور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است؛ مجلس یازدهم  سعی کرده به حوزه نظارت بپردازد و مجلس پرسرعتی است و شور و اشتیاق در مجلس یازدهم برای خدمت به مردم موج می زند.

 

وی در ادامه اعلام کرد: در ۱۸۸ روز فعالیت مجلس یازدهم یک هزار و ۵۲۰ تذکر به مسئولان اجرایی داده ایم، ۳۳ سوال در ۶ ماه از وزرا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تعدادی هم در دست اقدام است و بیشترین سوال از وزیر امور خارجه بوده که ۱۶ سال بوده است.

 

محمدبیگی اضافه کرد: از این تعداد سوالات، ۶ سوال از وزیر آموزش و پرورش، ۲ سوال از وزیر راه و شهرسازی، ۲ سوال از وزیر اقتصاد و امور دارایی، ۲ سوال از وزیر ارتباطات، ۲ سوال از وزیر جهاد  کشاورزی و یک سوال هم از هر یک از وزرای کار، علوم و تحقیقات و وزیر نفت بوده است.

 

وی تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم ۱۳ قانون مصوب کردیم و طرح هایی مانند طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صاینت از حقوق ملت ایران را داشتیم که بزرگترین دستاورد مجلس است و ان شاالله اثرات آن را شاهد خواهیم بود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در ۶ ماهه گذشته پرکار، علمی و تخصصی بوده و مردم اینها را نمی دانند بنابراین سعی می کنیم در گفتگوها مطرح کنیم تا کارهای اصلی مجلس لابه لای حواشی گم نشود.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار کرد: یکی از شعارهای مجلس طرح شفافیت است، ما تاکنون سعی کردیم به اجماع، عملکرمان شفاف باشد و نمونه آن آرایی است که اعلام کردیم و اغلب نمایندگان سعی کردند از طریق فضای مجازی انتشار دهند.

 

محمدبیگی عنوان کرد: بعضی از مسائل مربوط به امنیت ملی، حوزه نظامی و ساختارهای امنیتی است که طبیعی است که نمی شود بازگو کرد، شفافیت قابی دارد که ما در آن قاب شفاف خواهیم بود و مردم عملکرد ما را مشاهده کرده و نقد کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص  قانون تسهیل ازدواج جوانان بیان کرد: این قانون در سال ۸۴ تصویب شد و قرار شده بود بعد از آن صندوقی برای ازدواج جوانان تشکیل شود و ردیفی برای صندوق اختصاص یابد که به حمایت از ازدواج جوانان به لحاظ مالی بپردازد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص این قانون یکسری اصلاحات ساختاری نیاز دارد و پیشنهاد بنده است در کمیسیون فرهنگی آید و به روزرسانی شود و پیگیر این بحث هستیم البته در حال حاضر هم این بحث قانون است و باید اجرا شود.

 

کد خبر 1001779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha