اشتغالزایی برای ۱۰۷ هزار نفر در خراسان جنوبی

حسن پور با اشاره به پروژه های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در راستای اشتغال بیش از ۱۰۷ هزار نفر گفت: این استان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ایرج حسن پور» شامگاه (18 آذر) در جلسه شورای هم خانواده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه های بسیار خوبی در استان خراسان جنوبی در حوزه صنعت و معدن آغاز شده و در حال انجام است که نشان می دهد این استان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

 

مدیر کل امور استان‌های وزارت صمت با بیان اینکه تمامی مسئولین این استان در حوزه خانواده وزارت صمت و تشکل‌های خصوصی هم‌خانواده و سایر مسئولین مرتبط پای کار و همدل و همراه هستند، افزود: واحدهای شاخص خراسان جنوبی همانند کویر تایر، واحدهای کاشی و سرامیک، کارخانه اکسید منیزیم، معادن زغال سنگ، منیزیت، بنتونیت، سنگ های تزئینی از جمله ظرفیت ها و برندهایی برای معرفی این استان در سطح کشور هستند.

 

وی با اشاره به  فولاد قائنات استان خراسان جنوبی، گفت: این طرح در طی چند ماه اخیر  موجب فعالیت و اشتغال حدود ۹۰۰ نفر را فراهم کرده که تحرک و پویایی این طرح در مسیر راه‌اندازی، نوید دهنده این است که در آینده نزدیک اشتغالی پایدار و جهشی در حوزه صنعت استان رقم خواهد خورد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه صمت استان، اشتغال بیش از ۱۰۷ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گویای جایگاه و اهمیت این بخش در استان است.

 

مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت، مرزهای استان را با کشور افغانستان یک فرصت خوبی عنوان کرد و افزود: فعالیت بسیار خوبی در مرز ماهیرود شکل گرفته که باعث شده مرز ماهیرود به عنوان یک مرز فعال و پویا در کشور مطرح شود.

 

حسن پور تصریح کرد: بخش خصوصی همواره در بحران های مختلف کشور از جمله بیماری کرونا در کنار و همراه با دولت و  مردم بوده است لذا روسای سازمان ها، نماینده وزیر صمت در استان ها هستند که انتظار می رود تشکل های هم‌خانواده مرتبط با وزارت، ضمن برقراری ارتباط و همراهی و همکاری با روسای سازمان ها در مسائل این حوزه، مشکلات هر بخش را به ایشان منتقل تا در زمان مناسب در مرکز مورد پیگیری قرار گیرد. 

 

مدیر کل امور استان های وزارت صمت تصریح کرد: وزارت صمت برای جهش تولید هفت محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین فعال سازی معادن راکد، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری را اولویت گذاری کرده است.

 

 

کد خبر 1001786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha