۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین تولید شد

شاپورزاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی شاپورزاده» بیان کرد: این میزان عسل در ۲ هزار و ۴۶ واحد زنبورستان تولید شده است .

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود دارد که این تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۴۲ هزار کلنی مدرن و ۲۰۴ کلنی سنتی است.

 

وی عنوان کرد: از این میزان  کلنی زنبور عسل در استان ۹۱کیلوگرم ژل رویال، ۵ هزار و ۲۳۹ کیلوگرم گرده گل، ۵۱هزار و ۵۴۷ کیلوگرم موم و یک هزار و ۱۲۷ کیلوگرم بره موم تولید شده است .

 

شاپورزاده اعلام کرد: هم اکنون ۷۵۹ بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به خواص درمانی عسل اشاره و اظهار کرد: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایای عسل است لازم است شهروندان استفاده بیشتر از عسل در سبد غذایی داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران، توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبورداران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل هم از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

 

شاپورزاده یادآور شد: عملیات ثبت و رکورد گیری از کندوهای زنبورعسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبور داران است.

 

کد خبر 1001829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha