سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی به ۸۲ میلیارد ریال افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی این شهرستان به ۸۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تا سال گذشته سرمایه این صندوق، ۴۶میلیارد ریال بود که اینک به ۸۲ میلیارد ریال افزایش یافته است که کمک سهم دولت، تقاضای مردم و سود صندوق از جمله علل افزایش آن است.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: امسال سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، دو برابر نسبت به پارسال افزایش یافته است.

 

حیاتی با بیان اینکه شاکله سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ترکیبی از بخش خصوصی و دولت است، عنوان کرد: در مجموع میزان سرمایه ۵۱ درصد از تشکل‌ها و ۴۹ درصد نیز سهام دولت می تواند باشد.

 

وی افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون، ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۴۰۰ نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۱ ماهه در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی، باغبانی، زراعت، طیور و شیلات پرداخت کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان آبان ماه سال ۹۳ با سرمایه اولیه ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تشکیل شد که هم اکنون تعداد کل سهامداران صندوق اعم از حقیقی و حقوقی ۹۷۵ نفر هستند.

 

به گفته حیاتی شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.  

کد خبر 1001831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha