ضرورت توجه به جایگاه شوراهای شهر و روستا در تصمیم‌گیری‌ها

میرابوالقاسمی رئیس شورای اسلامی استان یزد با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف عنوان شوراها از تبصره ‌یک و دو ماده ۵۳، خواستار توجه به شأن و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «سید محمود میرابوالقاسمی» رئیس شورای اسلامی استان در نشست مشترک اعضای شورا با "محمد صالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ‌و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های شورا ارائه داد.

وی به جایگاه ویژه شوراها در آموزه‌های دینی و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر شوراهای اسلامی تقویت و حمایت شوند شاهد تقویت نظام نیز خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و محدود کردن اختیار تعیین عوارض توسط شوراهای شهر و روستای کشور خواستار توجه به شأن و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.

نماینده مردم استان یزد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف به جای آنکه سعی کنند جایگاه شوراهای شهر را در تصمیم‌گیری‌ها ا‌رتقا دهند، با اقدامات خود زمینه تضعیف این نهاد مردمی را پایه‌ریزی می‌کنند.

میرابوالقاسمی افزود: اعضای شوراها به این رویه در محدود کردن اختیارات شورا ‌اعتراض دارند و از دولت و مجلس انتظار داریم با در نظر گرفتن تجربه پنج دوره‌ای شورای اسلامی شهر و روستا به شکلی محدود به شورا نگاه نکنند.

رئیس شورای اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی با بیش از ۱۲۵ هزار عضو ‌جایگاه و شأن قانونی و حقوقی بالایی دارد و اصل هفتم قانون اساسی، شوراها را یکی از ارکان تصمیم‌گیری نظام تلقی می‌کند.

کد خبر 1001865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha