طرح سرمایه گذاری تبدیل شهرستان فاروج به قطب تولید تخم مرغ کشور بررسی شد

فرماندار فاروج گفت: طرح سرمایه گذاری تبدیل شهرستان فاروج به قطب تولید تخم مرغ کشور در دیدار با مدیرعامل شرکت سیمرغ (مرغداری) واحد خراسان با حضور نماینده مردم شهرستان های قوچان و فاروج در مجلس بررسی شد.

«ابوالحسن نجفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در این دیدار در خصوص کلیات طرح سرمایه گذاری برای ساخت واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت 600 هزار قطعه مرغ در شهرستان تبادل نظر شد.

 

فرماندار شهرستان فاروج افزود: در صورت راه اندازی از لحاظ ظرفیت، دومین واحد کشور بوده و بیش از  هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

 

نجفی گفت: با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم و این شهرستان تبدیل به قطب تولید تخم مرغ در کشور خواهد شد.

 

وی افزود: متعهد شده ایم زمینه ساخت این واحد را در نزدیکترین زمان فراهم کنیم.

 

پیش از این در هفته دولت امسال بزرگترین واحد مرغ تخمگذار خراسان شمالی در فاروج به بهره برداری رسید.

 

واحد مرغ تخم گذار شهرستان فاروج با تولید سالانه دو هزار تُن تخم مرغ در فضای چهار هزار و 55 متر مربعی ساخته شد که برای بهره برداری از آن 73 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 کلنگ مرغداری 90 هزار قطعه ای شهرستان به عنوان بزرگترین واحد پرورش مرغ تخمگذار استان در دهه فجر سال 92 به زمین زده شد.

 

دو سال از تمام شدن عملیات ساخت این طرح می گذشت اما اختلاف بین شُرکا، بهره برداری از آن را به تعویق انداخته بود که با مشارکت دستگاه قضا این اختلاف ها حل شد و در هفته دولت امسال با تولید روزانه 6 تُن آغاز به کار کرد.

 

کد خبر 1001872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha