جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه، ظرفیتی عظیم برای اعتلای هویت دینی و انقلابی منطقه است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه، ظرفیتی عظیم برای اعتلای هویت دینی، ملی و انقلابی منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» امروز ( ۱۹ آذر) در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که در قالب نشست شورای اداری در محل سالن جلسات استانداری و با حضور حجت الاسلام و المسلیمن «محمدیان» مسئول محترم دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری برگزار شد، جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه را ظرفیتی بسیار ارجمند و عظیم برای اعتلای هویت دینی، ملی و انقلابی منطقه خواند و گفت: این یک موهبت الهی است که نماینده ولی فقیه نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی استان را از سوی رهبری به عهده دارد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: پشتوانه اصلی این حرکت بزرگ نیز نماز جمعه است، چرا که پروردگار متعال برکات را در یاد خودش و بر مدار ذکر خودش قرار می دهد.

 

وی نماز جمعه را میدان فیض و برکت الهی برشمرد و بیان کرد: مردم باید شکرگزار این نعمت باشند و خوشبختانه در مردم این دیار روحیه قدرشناسی وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی در سال ۹۱، گفت: سفر ایشان به خراسان شمالی یک نقطه عطف در تاریخ استان و یک قطعه تاریخی و الهام‌بخش برای کل کشور است.

 

وی افزود: مسئولان خراسان شمالی باید پیگیر دستاوردهای این سفر پر برکت به استان باشند، چرا که مطالب مطرح‌شده در این سفر یکی از منابع اصلی خطوط کلیدی حرکت فرهنگی کشور به سمت افق‌های بزرگ است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه هم‌صدایی و همبستگی ملی در برابر جبهه کفر و  استکبار را نیاز کنونی کشور خواند و بیان کرد: امیدواریم همزمانی سالگرد شهید سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده نقطه عطفی برای انسجام ملی باشد.

 

 

گفتنی است؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در سال 1391 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بجنورد معرفی شد و در سال 1395 رهبر معظم انقلاب ایشان را به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی منصوب کردند که روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام «حاج شیخ رضا نوری» را به جای ایشان منصوب کردند.

 

کد خبر 1001913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha