تحقق ۴۰ نیت خیرانه قرآنی در دهه فجر۹۹/ نام گذاری خیابان تهران به نام استاد «عبدالباسط»

نمایشی از فعالیتهای قرآنی دستگاه ها و سازمان های نظام جمهوری اسلامی ایران گواهی بر حقانیت انقلاب اسلامی و ماهیت قرآنی آن است با نزدیک شدن دهه فجر انقلاب اسلامی این فعالیت ها به نمایش در می آید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نمایشی از فعالیت های قرآنی دستگاه ها و سازمان های نظام جمهوری اسلامی ایران گواهی بر حقانیت انقلاب اسلامی و ماهیت قرآنی آن است با نزدیک شدن دهه فجر انقلاب اسلامی کار گروه قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با محوریت سازمان دارالقرآن الکریم  برنامه های قرآنی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور را متمرکز کرده در معرض همگان قرار می دهد.

بخش کرسی تلاوت از کشورهای عراق،لبنان و سوریه

بنابراین گزارش؛‌ خالقی، نماینده شبکه قرآن و معارف سیما در کارگروه قرآنی بزرگداشت نام و یاد شهید سلیمانی و دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به چهار برنامه شاخص و محوری سیمای قرآن در پوشش حداکثری برنامه های کارگروه قرآنی دهه فجر 99 گفت: امسال شبکه قرآن و معارف سیما در راستای تبیین مفاهیم قرآن کریم همزمان با برگزاری برنامه ها و محافل کارگروه قرآنی دهه فجر امسال چهار برنامه شاخص تولید خواهد کرد.

 

وی افزود: تولید مستند حدیث بندگی از زندگی نامه شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی، پوشش زنده اهم برنامه های کاروان قرآنی در ایام دهه فجر با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما، برگزاری پویش سراسری ختم سوره مبارکه کوثر و همچنین امکان برگزاری محافل قرآنی با محوریت کشورهای مقاومت از جمله سوریه، عراق و لبنان در دستور کار قرار گرفته است.

 

این تهیه کننده برتر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: با توجه به گستره برنامه های قرآنی در سایر دستگاه ها و سازمان ها از این نهادها درخواست می شود تا در صورت صلاحدید برای پوشش برنامه ها در قالب زنده و یا مستند اعلام آمادگی کنند.

تحقق 40 نیت خیرانه قرآنی در دهه فجر99

بنا بر این گزارش، جواد خسروی، نماینده خیرین قرآنی در کارگروه قرآنی یادواره شهید قاسم سلیمانی و بزرگداشت ایام دهه فجر گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا با شکل متفاوتی از برگزاری برنامه های کارگروه قرآنی مواجه هستیم اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال شاهد اجرای نیات مجموعه ای از خیرین در همه سطوح کشور هستیم.

 

وی افزود: امسال همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از 17 دی ماه تا 22 بهمن ماه به مدت 40 روز مقرر است تا 40 مواسات و نیت خیرخواهانه در تمامی استان های کشور با محوریت قرآن کریم و حضور پررنگ ایات الهی در سبک و سیاق زندگی افراد در بستر دستگیری از نیازمندان اجرا شود. امیدواریم با اجرای مواسات و نیات خیرین و نشات گرفتن از آیات قرآن کریم شاهد تبیین عملی آیات کلام الله مجید برای کمک و دستگیری از نیازمندان باشیم.

ارتش پشتیبان فعالیت های قرآنی سایر دستگاه ها

بنا بر این گزارش، حسینی، نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهم برنامه های قرآنی سازمان متبوعه خود در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است طی سالیان اخیر چهل دوره از مسابقات قرآن کریم را در مقاطع کارکنان شاغل، پایور و وظیفه و همچنین 20 دوره از این رقابت ها را ویژه خواهران و خانواده ارتش جمهوری اسلای ایران برگزار کند. همچنین فعالیت های قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حد متوقف نشده و محافل قرآنی و کرسی های تلاوت حتی در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شده است. خانواده بزرگ قرآنی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی واحد و پیشرو در راستای اعتلای امور قرآنی اهتمام داشته و امسال نیز همچون ادوار گذشته آمادگی دارد تا تمام برنامه های قرآنی ابلاغی از سوی کارگروه قرآنی را برای توسعه این فرهنگ غنی در تمام نقاط کشور و به خصوص مناطق محروم در قالب کاروان قرآنی اجرا کند.

محوریت فعالیت های قرآنی سپاه با ایات جهاد و شهادت

بنا بر این گزارش،ملکی،نماینده مرکز قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهم برنامه های قرآنی این نهاد ویژه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته همزمان با شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی برنامه های قرآنی با محوریت استخراج آیات منتسب به شهادت و مقاومت در بین مخاطبان قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین شده است. این آیات به صورت فضاسازی در قالب برنامه های مختلف همچون تلاوت آیات و برگزاری محافل کرسی های موضوعی جهاد و شهادت مخاطبان خود را جذب کرده است. همچنین تبیین کانالی برای خانواده های کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با هدف تبیین آیات قرآن کریم راه اندازی شد. برنامه های قرآنی مرکز قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر و شهادت حاج قاسم سلیمانی در قالب کرسی تلاوت اذان گاهی، برگزاری مسابقات قرآنی محافل غیر حضوری تداوم خواهد یافت.

 

طاهرعبادی،نماینده  اتحادیه موسسات قرآنی کشور با اشاره به اهم برنامه های این اتحادیه همزمان با گرامیداشت دهه فجر 99 گفت: اتحادیه موسسات قرآنی کشور پیشگام در تبیین و توسعه برنامه های قرآنی به دنبال راه اندازی سامانه قرآنی با محوریت اتحادیه استان کرمان زادگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت. همچنین گویش های قرآنی و برنامه های تفصیلی در قالب این سامانه توسعه خواهد یافت.

 

گفتنی است، هر ساله اتحادیه موسسات قرآنی کشور در راستای تبیین برنامه های قرآنی پیشگام بوده و امسال نیز آماده برگزاری برنامه های قرآنی از سوی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها است.

 

نام گذاری خیابان تهران به نام استاد «عبدالباسط»/افتتاح دارالقرآن تخصصی شهرداری تهران

بنا بر این گزارش، حسین موسوی بلده با اشاره به دیگر فعالیت های قرآنی شهرداری تهران طی سالیان اخیر و ویژه کارگروه قرآنی دهه فجر گفت: در راستای پیوند خانواده ها با برنامه های قرآنی و با هدف استفاده هنرمندانه از ابزارهای هنری نمایشگاه های خط، خوشنویسی، کتابت قرآن کریم برگزار می شود و پیش بینی می کنیم تا شهرداری تهران این رقابت ها را به صورت بین المللی با محوریت پایتخت های کشورهای اسلامی تداوم بخشد.

وی افزود: به عنوان نماینده فعالیت های قرآنی شهرداری نیز باید گفت امسال شهرداری تهران همچون برنامه های گذشته مشارکت گسترده ای در آغازین برنامه کارگروه قرآنی در اولین روز دهه فجر در آستان مقدس امام خمینی (ره) دارد. همچنین برگزاری همایش هم اندیشی خانه قرآن و عترت و برگزاری محافل قرآنی آنلاین در 22 منطقه تهران از دیگر برنامه های شهرداری تهران است. امسال هزمان با دهه فجر خانه قرآن و عترت استان تهران با محوریت شهرداری تهران در قالب کتابخانه تخصصی قرآن کریم و هدف پل ارتباطی میان قاریان و حافظان استان تهران راه اندازی و افتتاح می شود. این دارالقرآن به یاد سردار دلها تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد.

 یکی دیگر از برنامه های شاخص شهرداری تهران افتتاح ساختمان معظم کتابخانه تخصصی قرآن کریم در تهران است. همچنین شهرداری با راه اندازی سخت افزار و لجستیک آستان مقدس امام خمینی که اکنون به بهره برداری کامل رسیده است، آمادگی برگزاری برنامه های کارگروه قرآنی دهه فجر در این آستان را دارد. آستان مقدس امام خمینی (ره) با در اختیار داشتن تاسیسات گسترده فرهنگی، سالن های پذیرایی، زائرسرا امکان اسکان هزار نفر را دارد و از همین مجال اعلام آمادگی شهرداری تهران را برای اجرایی کردن خدمات لجستیکی آستان مقدس امام خمینی در راستای برگزاری برنامه های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سایر سازمان ها و ارگان های قرآنی را می کند..

 همچنین با رایزنی های انجام شده مقرر شده است تا نام چند خیابان و میدان شهر تهران به نام اساتید مرحوم و فقید قرآن کریم همچون غفاری، صبحدل، مروت و مولایی نامگذاری شود. همچنین نامگذاری خیابانی به نام شیخ عبدالباسط طلایه دار قاریان قرآن کریم در جهان اسلام در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته است.  

ایده ها و برنامه های متنوع قرآنی در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله صدا و سیما، ارتش جمهوری اسلامی شهرداری تهران و سایر ارگان ها می تواند  علاوه بر جذابیت و گسترش  فرهنگ قرآنی در میان مخاطبان خاص هر کدام از این ارگان ها با تجمیع و  تمرکز در یک کارگروه مشخص با هدف تبیین ماهیت قرآنی انقلاب اسلامی بسیار کارساز باشد.

 

کد خبر 1001929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha