توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد

حسنی مقدم با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، گفت: دریافت مجوز تولید نشاء گیاهان دارویی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسفندیار حسنی مقدم» امروز(19 آذر) در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون نهال مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور، با اشاره به وجودد ظفریت های گسترده در حوزه کشاورزی استان، اظهار داشت: تقویت کشاورزی در استان بستر تحقق رشد و توسعه در استان است.

 

رییس جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه  وجود ظرفیت گسترده در کشت گیاهان دارویی در استان، بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: همچنین باتوجه به توسعه کشت گیاهان دارویی در لرستان، دریافت مجوز تولید نشاء گیاهان دارویی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

 

حسنی مقدم همچنین با اشاره به وجود ظرفیت گسترده اراضی شیبدار در استان، اذعان داشت: توسعه باغات در این اراضی مورد تاکید است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال باغداران از گونه‌های خشکبار شامل گردو، بادام و پسته، تامنی نهال برای این محصولات در دستور کار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: ۵۵۰ هزار اصله نهال برای کاشت در اراضی شیبدار، احداث و احیای باغات این استان نیاز است.

 

وی با بیان اینکه تهیه نهال با نظارت کمیته فنی نهال انجام می شود، افزود: از این مقدار، ۱۱۵ هزار اصله از طریق تولیدکنندگان داخل استان و مابقی توسط تولیدکنندگان مجوز دار سایر استان ها تامین می‌شود.

کد خبر 1001934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha