نیازمند رشد اخلاق و معنویت در کنار رشد علمی هستیم

آیت الله حسینی گفت: باید بدانیم در کنار رشد علم باید اخلاق و معنویت نیز رشد کند و گر نه به مشکل خواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امروز در بازدید از حوزه علمیه خواهران گچساران، اظهار کرد: در این دنیای بزرگی که خدا آفریده است دنیای پیچیده و سختی است اما خداوند خودش مدیریت می‌کند و یک هدایت را بر عهده انسان گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خداوند انسان‌هایی را بر می‌گزیند تا متولی امر هدایت شوند و بعد از انبیا و اولیا حوزه‌های علمیه این مسوولیت را بر عهده دارند.

آیت‌الله حسینی گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است حوزه‌های علمیه خواهران کارهای بزرگی در جامعه و مدارس انجام می‌دهند و نشان داده‌اند تأثیر بسزایی در جامعه داشته‌اند.

وی گفت: بدانید انسان‌های بزرگ در دامان مادران بزرگ تربیت شده‌اند مثل حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و اینها کسانی هستند که دنیا را متوحل کرده‌اند و اینها تربیت یافتگان مادران حوزوی هستند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: دشمن در تلاش هست و بدانید مادران و خواهران ما مورد هدف اصلی دشمن هستند تا مسیر را تغییر دهد و در مقابل تلاش‌های دشمن بزرگان ما در حال تلاش و فعالیت هستند.


https://www.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428346-1.png


وی در ادامه گفت: مسئولین باید از حوزه‌های علمیه حمایت کنند و باید تلاش کرد مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران کم شود. تاکنون کمک‌های مالی از طرف دولت مقدور نشده است اما ما باید کمک کنیم تا اساتید و مدرسان دلگرم بشوند و بمانند.

حسینی تصریح کرد: این حوزه بنام بی‌بی حکیمه (ع) است و مکانی است که از نقاط مختلف و کشورهای همسایه برای زیارت به این شهر می‌آیند و طبیعی است ما نیز باید تلاش کنیم که خروجی خوبی از حوزه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار شما خواهران در حوزه علمیه سخت اما شیرین است چرا که زندگی طلبگی زندگی شیرینی است و بدانید شما سربازان حضرت هستید و بدانید ما کاری بالاتر از تربیت انسانی نداریم.

حسینی افزود: باید بدانیم در کنار رشد علم باید اخلاق و معنویت نیز رشد کند و گر نه به مشکل خواهیم خورد و لذا اولویت کار در آموزش انسان‌ها آموزش اخلاق و معنویت و علوم انسانی است.

 

تحصیل 128 طلبه در حوزه علمیه خواهران گچساران

اکبری مدیر حوزه علمیه خواهران گچساران در این بازدید، اظهار کرد: این حوزه 128 طلبه دارد که 94 نفر از آنها در سطح 2 هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گچساران ادامه داد: اکثر طلبه‌های حوزه علمیه خواهران گچساران ساکن گچساران و متأهل هستند و بیش از 16 نفر اساتید نخبه در اینجا مشغول تدریس هستند.

اکبری گفت: 18 نفر از طلاب در شهرهای دیگر مشغول ادامه تحصیل در سطح سه هستند و این عزیزان بانی کارهای خیر شده‌اند و خانه‌های آنها هم به بیت‌الزهرا (س) تبدیل شده است.

وی ادامه داد: خواهران حوزه علمیه نقش ویژه‌ای در ایام کرونا داشتند که حتی در خاکسپاری نیز فعالیت داشته‌اند.

اکبری از آموزش قرآن به صورت تلفنی و مجازی، مشاوره تحصیلی به نمونه‌هایی از فعالیت طلبه‌های خواهر نام برد و گفت: در ایام ماه محرم و صفر و کرونا برنامه هر محله یک روضه در حال برگزاری بود.

وی در ادامه تصریح کرد: خواهران ما در بحث‌های پژوهشی در حال فعالیت هستند به گونه‌ای که یکی از خواهران ما 25 مقاله نوشته است و کتابش نیز به چاپ رسیده است.

اکبری آغاز فعالیت حوزه علمیه خواهران را از سال 91 دانست و گفت: بعد از ساخت این ساختمان در این مکان فعالیت را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 1001949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha