نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح قوانین ناکارآمد و فسادزا باشند

حجت‌الاسلام درویشیان با رایزنی با مجلس به دنبال اصلاح قوانین ناکارآمد و فسادزا هستیم گفت: از نمایندگان مجلس خواست قانون مناطق آزاد و برخی قوانین شهرداری‌ها و حوزه آب و اراضی را که دارای مشکلاتی هستند، پیگیری و اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام حسن درویشیان» امروز (چهارشنبه 19 آذر) در نشست با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان اظهار کرد: مشکلات خوزستان تنها فاضلاب نیست بلکه اشتغال و آب شرب نیز از موضوعات مهم و مورد توجه استان به شمار می‌آید و در برنخی نقاط نیز فقر بیداد می‌کند.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با توجه به اینکه بیش از 22 میلیارد مترمکعب آب پشت سدهای خوزستان ذخیره شده ولی صدها روستا در استان از آب شرب محروم هستند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود و یا آب شرب برخی مناطق اهواز با فاضلاب آمیخته است.

 

وی تصریح کرد: در جلسات برگزار شده در بندرماهشهر و استانداری تصمیمات خوبی گرفته شد و پیشنهادهای اجرایی ارائه دادیم که برخی ضربتی است و فوریت دارد و برخی نیز همچون شبکه فاضلاب استان زمان بر است.

 

حجت‌الاسلام درویشیان اضافه کرد: در خصوص آب‌های سطحی استان به ویژه شهر اهواز نیز زمان‌بندی تعیین و به استاندار اعلام کردیم تا از اعتبارات استانی و شهرداری‌ها اقدامات لازم را برای حل برخی از مشکلات خوزستان را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه برای خسارت‌های وارد شده نیز مقرر شد در جلسه امروز هیئت دولت با قید فوریت مصوبه اعطای تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به تصویب برسد عنوان کرد: همچنین بنا شده بنیاد مسکن با اعتبارات خودش و قبل از تخصیص اعتبار از سوی دولت اقدامات اجرایی را آغاز کند.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اذعان کرد: منطقه ویژه اقتصادی مکلف شد تمام هزینه‌های ساخت منازل منطقه کمپ بی و گاما را برعهده بگیرد و به بازرسی‌کل استان نیز ماموریت دادیم هزینه‌کرد پرداخت‌ها از ناحیه شورای راهبردی منطقه ویژه نیز که مبلغ قابل توجهی است، به صورت دقیق بررسی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد. حدود 200 میلیارد تومان به شهرهای بندرماهشهر و بندرامام اختصاص داده شده که باید بررسی شده و از این به بعد نیز نظارت دقیق صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام درویشیان در خصوص وضعیت اشتغال در بندرماهشهر ابراز کرد: نماینده این شهر اعلام کرد 70 درصد کارکنان شرکت‌های پتروشیمی غیربومی هستند اما مسئولان محلی ادعا می‌کردند تنها 30 درصد غیربومی هستند که بنا شد آمار تمام شاغلین شرکت‌های پتروشیمی و منطقه ویژه را اعلام و از این پس تنها در تخصص‌هایی که در استان یافت نمی‌شود، افراد غیربومی جذب کنند.

 

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست قانون مناطق آزاد و برخی قوانین شهرداری‌ها و در حوزه آب و اراضی را که دارای مشکلاتی هستند، پیگیری و اصلاح کنند و ادامه داد: با رایزنی با مجلس به دنبال اصلاح این قبیل قوانین ناکارآمد و فسادزا هستیم.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: ۲۳ هزار میلیارد تومان با جرائم از محل عوارض آلایندگی جدای از سه درصد از فروش نفت است که این مبالغ اگر گرفته شود، بسیاری از مشکلات استان خوزستان حل می‌شود و نمایندگان باید در این زمینه پیگیری کنند.

 

وی یاد آور شد: یک آسیبی که در استان خوزستان وجود دارد این است که صدای واحدی از نمایندگان و افراد دغدغه‌مند به گوش نمی‌رسد. یعنی اگر ۱۸ نماینده یکصدا پرداخت حق آلایندگی یا حل مشکلات مربوط به حوزه اشتغال، آب و فاضلاب را خواستار شوند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 

کد خبر 1001973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha