یک‌هزار کشاورز استان سمنان برای دریافت «کشاورز کارت» معرفی شدند

عرب از معرفی یک هزار و ۷۹ کشاورز استان سمنان برای دریافت «کشاورز کارت» باارزش مالی ۹۰ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال به بانک خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «خدابخش عرب» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۷۹ کشاورز برای دریافت «کشاورز کارت» باارزش مالی ۹۰ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال به شعب بانک کشاورزی معرفی‌شده‌اند گفت: این طرح باهدف حمایت از کشاورزان استان در دستور کار قرار دارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان سمنان سامانه پهنه‌بندی را ملاک راستی آزمایی صدور کشاورز کارت عنوان کردوافزود: در این کار تسهیلاتی برای خرید کود و سم به کشاورزانی که در حوزه تولید محصولات استراتژیکی گندم، جو و کلزا کشت کردند ارائه می‌شود.

 

وی بابیان اینکه حداقل نرخ این تسهیلات به ازای هر یک هکتار زمین دو میلیون تومان است با نرخ ۱۲ درصد است اضافه کرد: سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان به ازای هر ۱۰ هکتار است.

 

عرب با تأکید بر اینکه سرمایه در گردش کشاورزان در قالب کشاورز کارت تأمین می‌شود ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات یک‌ساله است و با روش تضمین زنجیره‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در این روش چند کشاورز در یک روستا می‌توانند به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند و نیاز به ارائه تضمین یا وثیقه‌ای نیست.

کد خبر 1001978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha