دادگاه بررسی پرونده بمب گذاری در مسجد «بلومینگتون» تشکیل شد

دادستان ها با استناد به نوشته های ضد اسلامی عامل بمب گذاری در مسجد بلومینگتون که اهل ایلینوی است و شهادت وکلای مدافع از هیئت منصفه دادگاه خواستند تا عامل بمب گذاری در مسجد «دارالفاروق» در سال ۲۰۱۷ میلادی را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « kstp»،دادگاه بررسی بمب گذاری در مسجد «بلومینگتون» پشت درهای بسته تشکیل شد.

 

دادستان ها با استناد به نوشته های ضد اسلامی  عامل بمب گذاری که اهل ایلینوی است و شهادت وکلای مدافع از هیئت منصفه دادگاه خواستند تا عامل بمب گذاری در مسجد «دارالفاروق» بلومینگتون در سال 2017 میلادی را محکوم کند.

 

در بحث های پایانی دادگاه «مایکل هری» 49 ساله ، دادستان ها تاکید کردند که شواهد با اکثریت قاطع نشان می دهد که چگونه و چرا هری طرح بمب گذاری در مسجد الفاروق را اجرایی کرد.

 

برخی شواهد ارائه شده توسط دولت به هیئت منصفه شامل خریدهایی است که برای ساختن مواد منفجره توسط متهم انجام شده است.

 

دادستان های فدرال چندی پیش پس از انجام تحقیقات اعلام کردند که رهبر یک گروه ضد دولتی در «ایلینوی» و عامل اصلی حمله سال 2017 میلادی به یک مسجد در «مینه سوتا» این اقدام را با انگیزه نفرت از مسلمانان انجام داده است.

 

دادستان های فدرال در گزارش خود در این زمینه تاکید کردند که همه موضوع این پرونده نفرت،غرض ورزی و تعصب بوده است و هری با این انگیزه ها اقدام به بمب گذاری در مسجد کرده است.

 

گفتنی است، درست یک روز پس از سومین سالگرد بمب گذاری در مسجد «دارالفاروق» امام جماعت این مسجد در سال جاری میلادی مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه شانه زخمی شد.

کد خبر 1001994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha