صراحت لهجه و شجاعت بیان آیت الله یزدی را کمتر کسی دارد

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات و فعالیت آیت الله یزدی قبل و بعد از انقلاب گفت: صراحت لهجه و شجاعت بیان آیت الله یزدی را کمتر کسی دارد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله یزدی گفت: رحلت آیت الله یزدی یک ثلمه به نظام و انقلاب اسلامی است. وی یک روحانی انقلابی و مجاهد، زمان شناس، دقیق و کوشا بود که لحظه ای تا آخر عمر از انجام وظیفه و تکلیف شرعی اش دست نکشید.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیت الله یزدی قبل از انقلاب در زمره روحانیون انقلابی به شمار می رفت و از مروجین حضرت امام خمینی (ره) بود و پیوسته در هر جا که نظام اسلامی احساس نیاز می کرد به پای کار و وسط گود می آمد. سخنرانی های انقلابی وی باعث شد که بارها مورد اذیت و آزار رژیم ستمشاهی قرار گیرد ولی وی هیچ گاه دست از مبارزه نکشید.

 

وی با اشاره به خدمات آیت الله یزدی بعد از انقلاب تصریح کرد: آیت الله یزدی هر جا که احساس کرد که انقلاب و نظام به وی نیاز دارد، به میدان آمدند. در مجلس شورای اسلامی، به عنوان خطیب نماز جمعه تهران، در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و قوه قضاییه ایشان منشأ اثر بودند. ریاست وی در جامعه مدرسین دوره ای بود که باعث شد که این مجموعه خوش بدرخشد کما اینکه در هر جایی که ایشان خدمت کردند به همین نحو بود.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیت الله یزدی به عنوان یک روحانی صراحت لهجه داشتند و شجاعت بیان شان را در کمتر کسی می توان دید. علیرغم فشارها و تخریبی که نسبت به وی انجام شد اما دست از خدمت و فعالیت نکشید و اینها باعث نشد که وی محافظه کار باشد و با فشار عقب نشینی کند. پیوسته در این مسیر ثابت قدم باقی ماند.

 

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی خود را سرباز نظام و ولایت می دانست، تاکید کرد: آیت الله یزدی نشان داد که در این مسیر چه اندازه صداقت دارد و صداقت او نیز بر همه ثابت شد. پست و عنوان برای وی موضوعیت نداشت. وقتی که احساس کرد که دیگر در سنگر نماز جمعه یا شورای نگهبان توان جسمی اش اجازه فعالیت نمی دهد، استعفا داد و همه اینها نشان می دهد که هدف آیت الله یزدی انجام خدمت بود.

 

کد خبر 1002016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha