اجرای طرح شهید سلیمانی با فعالیت ۵۶ تیم در خوسف

احمدی گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی ۱۱۸ نفر بسیجی در قالب ۵۶گروه مراقبتی، حمایتی و نظارتی برای خدمت به مردم سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمیله احمدی» امروز (18 آذر) در ستاد مدیریت شهرستانی بیماری کرونا، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق مشارکت مردمی هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان 80 درصد در یک ماه و 90 درصد در سه ماه را از دیگر اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: در این طرح کاهش تعداد بستری به میزان 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در سه ماه و کاهش مرگ و میر حداقل به میزان 10 درصد در یک ماه و 40 درصد در سه ماه مورد توجه است.

 

احمدی بیان کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی 118 نفر بسیجی در قالب 56گروه مراقبتی، حمایتی و نظارتی برای خدمت به مردم سازماندهی شده‌اند.

 

وی ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیر حضوری و شناسایی زود هنگام کووید 19 و افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا را از دیگر سیاست های اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: بسیجیان در مباحث مراقبتی، تیم‌های رصد به صورت محله ای بیماران را شناسایی و تیم‌های حمایتی نیز به خانواده‌‌هایی که نیاز به بسته‌های معیشتی و بهداشتی دارند کمک می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه از اول آذرماه تاکنون 59 نفر در شهرستان خوسف به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: در این مدت شهرستان خوسف سه نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا را داشته است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف وضعیت شهرستان خوسف را زرد اعلام و اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در تغییر وضعیت شهرستان تاثیر مثبت داشته است اما مردم باید همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1002022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha