مدیران مدارس نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین مدرسه و شرایط روز جامعه دارند

خدابنده با بیان اینکه معلمان، دانش آموزان و اولیاء باید در برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها در مدارس نقش مهم و جدی ایفا کنند، گفت:مدیران مدارسی که تحول خواه باشند می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین مدرسه و شرایط روز جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۹ آذر) در نشست تخصصی نقش مدیران مدارس در تحولات آموزش و پرورش اظهار داشت:امروز با توجه به رشد سریع دانش و تکنولوژی باید به سمتی حرکت کنیم که با مدیریت مشارکتی در مدارس و آموزش و پرورش مدرسه ای رقابت پذیر و دارای برنامه و ویژگی های خاص و با ارائه آموزش های کاربردی برای تربیت دانش آموزانی که دارای مهارت زندگی کردن هستند داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که نیازهای جدیدی که به واسطه شرایط جدید پیش آمده ایجاد شده است باید توسط مدیران مدارس احصا شود افزود : امروز بالطبع از جامعه ای که در بخش های گوناگون دچار تحول شده است، مدارس ما نیز باید متحول شوند و لازم است قبول کنیم ایجاد تغییر در مدارس و آموزش هایی که ارائه می کنیم امری اجتناب ناپذیر بوده و مدارس باید نقش خود را در این تحولات به درستی ایفا کنند.

 

خدابنده به نقش مهم مدیران مدارس در ایجاد این تحول هم اشاره کرد و گفت: مدیران مدارسی که تحول خواه باشند و توانمندی ایجاد تحول داشته باشند می توانند نقش مهمی در دگرگونی های امروز و ایجاد ارتباط بین مدرسه و شرایط روز جامعه ایفا کنند.

 

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری موردتاکید جدی قرار دارد و برهمین اساس مدیران مدارس باید مشارکت جویی و مشارکت محوری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود : معلمان، دانش آموزان و اولیاء باید در برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها در مدارس نقش مهم و جدی ایفا کنند تا بتوانیم با تکیه بر همین مشارکت ها برنامه ها و اهدافی را که برای نظام تعلیم و تربیت مشخص شده به درستی اجرا کنیم.

کد خبر 1002026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha