هنرستان هنرهای زیبا در خراسان شمالی راه اندازی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دو رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حسین فرخنده» به دیدار با وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با حضور «محمد وحیدی» نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدار به منظور پیگیری بندهای تفاهم نامه منعقد شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار خراسان شمالی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و بررسی دیگر موارد مورد نظر در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شده و دستورات ویژه ای از سوی دکتر «صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت ها و پروژه های فرهنگی و هنری استان داده شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این دیدار، به تعمیر و تجهیز 6 مجتمع فرهنگی و هنری در استان به عنوان یکی از بندهای تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تاکنون 700 میلیون تومان از سهم یک میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد تامین شده است.

 

 

وی با اشاره به این که در 4 سال اخیر 19 باب کتابخانه در استان تکمیل و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: از آن جایی که یکی از اقدامات لازم تزریق کتاب است، در این جلسه پیرو تفاهم نامه منعقد شده خواستار افزایش سهمیه اهدا کتاب بودیم که خوشبختانه این رقم به 650 میلیون تومان خواهد رسید و دستورات لازم نیز برای افزایش بیشتر سهمیه کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

 

 

وی ساخت پردیس سینمایی را از دیگر مفاد تفاهم نامه بیان و تصریح کرد: از آن جایی که مقرر شده بود با رسیدن پردیس سینمایی به رشد 30 درصد، 700 میلیون تومان اعتبار به این پروژه از سوی وزارتخانه تزریق شود، در این جلسه پرداخت زودتر از موعد این رقم اعتباری را خواستار شدیم.

 

 

فرخنده درخواست پیگیری تخصیص کامل اعتبار 12 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای پروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی این شهرستان را از دیگر مباحث مطرح شده بیان و اضافه کرد: بخشی از این تخصیص با وزارت ارشاد و بخشی هم منوط به پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که خوشبختانه دستورات لازم در این زمینه داده شد.

 

 

وی تامین و تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته شده برای موزه هنرهای معاصر را هم به عنوان یکی دیگر از مباحث مطرح شده بیان و اضافه کرد: از  2 میلیارد تومان اعتبار مصوب این پروژه که از سال 93 کلید خورد،  یک میلیارد و 380 میلیون تومان آن تخصیص داده شده است، اما پیگیر تخصیص صد درصدی اعتبار بودیم که دستور لازم  برای آن نیز داده شد.

 

 

فرخنده همچنین گفت: در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری تخصیص صد درصدی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان را داد.

 

 

وی با اشاره به این که کتابخانه های استان نیازمند 200 هزار نسخه کتاب است، اظهارکرد: در این دیدار که دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم حضور داشت، بر تجهیز منابع کتابخانه ای کتابخانه های استان تاکید شد تا متناسب با امکانات، سهم خراسان شمالی نیز به صورت خاص دیده شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کمک و همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دو رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده از جمله مطالباتی بود که در این دیدار مطرح شد.

 

 

 

 

کد خبر 1002076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha