طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

ادیبی از برگزاری طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح که از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و انجمن توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان ایران مدیریت می‌شود.

«پیمان ادیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به ویژه منطقه آزاد اروند که باعث بی‌تحرکی، تعطیلی مدارس و تعطیلی مراکز تفریحی شده و پیامدهایی را گریبان گیرمان کرده است خبری از تغییر سبک زندگی و تبدیل زندگی فعال بشری به زندگی کسالت آور نیست از این رو این حالت کم‌تحرکی باعث ایجاد بیماری‌های پرخطر برای انسان‌ها می‌شود و زمینه سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

 

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه انسان ذاتا موجودی فعال، خلاق و راهگشا است و قطعا از این شرایط سخت می‌تواند برای خود بهترین‌ها را به ارمغان آورد افزود: ما نیز در این روزگار همواره به فکر فرزندانمان بوده و بنا داریم همچون گذشته پویایی و سلامت را به دل‌ها و جسم هایشان هدیه کنیم.

 

وی از اجرای طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در منطقه آزاد اروند خبر داد و تصریح کرد: این طرح که از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و انجمن توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان ایران مدیریت می‌شود گامی در این مسیر است؛ دراین طرح 14 استان مشارکت دارند و منطقه آزاد اروند تنها منطقه آزادی است که در طرح مذکور مشارکت کرده است.

 

ادیبی با اشاره به اینکه هر کدام از مهارت‌های حرکتی کودکان در دوره زمانی خاصی بالنده می‌شود اضافه کرد: عدم مشاهده و بالندگی کودکان نشانه تاخیر در رشد حرکتی است، تشخیص به موقع تاخیر رشد حرکتی کودکان در سنین اولیه کودکی، از پیشرفت در سنین دبستان، نوجوانی و حتی بزرگسالی آنها پیشگیری می‌کند.

 

وی یادآور شد: جای شادمانی دارد که بخش‌های خصوصی و دولتی در منطقه آزاد اروند با حوزه فعالیتی سلامت کودک مشغول به فعالیت هستند و  یکی از فعالیت‌های اخیر آنها شرکت در اجرای طرح ملی بازی و نشاط کودکان است.

 

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی منطقه آزاد اروند مجری این طرح در منطقه آزاد اروند را گروه ورزشی ایده‌مان و انجمن رشد و توسعه سواد حرکتی و هیجانی (پلدا) معرفی کرد و ادامه داد: علاوه بر این دو گروه، این طرح با مشارکت انجمن توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان اروند به انجام خواهد رسید.

 

وی از حضور ۱۲۰ کودک منطقه آزاد اروند در این طرح خبرداد و گفت: این کودکان توسط متخصصین حوزه کودک مورد مطالعه قرار می‌گیرند و مهارت‌های حرکتی آنها ارزیابی می‌شود، همچنین برای ارتقا و یا رفع اختلالات برنامه‌های تمرینی هدفمند به آنها ارائه می‌شود و در نهایت پس از انجام تمرینات، کودکان مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند و کارنامه رشدی آنها به والدین شان ارائه می‌شود.

 

ادیبی خاطر نشان کرد: آنچه مهم است برنامه‌های است که با هدف ارتقای سلامت و توانمندسازی کودکان در اولویت برنامه‌های کاری ما قرار دارد، به امید اینکه سلامتی را برای کودکانمان به ارمغان آوریم.

 

کد خبر 1002156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha