گلستان در پیک مصرفی ۶۹۱۸ لیتر برثانیه ‌آب مصرف می کند

رحیمی گفت:مقدار آب مورد نیاز در پیک مصرف در شهر و روستاهای استان گلستان ۶ هزار و ۹۱۸ لیتر بر ثانیه در استان گلستان است.

«ابوالفضل رحیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح جمع آوری فاضلاب شهرهای ساحلی بندرترکمن، بندرگز و شهر کردکوی انجام شده و فاضلاب این شهرها به خلیج گرگان وارد نمی شود.
 
 
 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان بابیان اینکه طرح فاضلاب شهر گمیشان نیز در دست اقدام است، افزود: فاضلاب ها دسته بندی متفاوتی دارند، فاضلاب کشاورزی شاید به چشم دیده نشود ولی پساب آن و سموم وارد کانال های انتقال می شود و می تواند مخاطرات زیست محیطی به وجود بیاورد.
 
 
 
رحیمی بابیان اینکه اقدامات خود را در راستای طرح احیای خلیج گرگان پیگیری می کنیم، افزود: بخش عمده پسرفت خلیج از سمت مازندران و غرب است و خشکی خلیج گرگان احتمال ریزگردها را برای شهرهای بهشهر تا گنبدکاووس تقویت می کند و لذا استان به این موضوع ورود پیدا کرده است و باید صنایع، کشاورزی و مرغداری ها تکلیف فاضلاب خود را در این منطقه مشخص کنند.
 
 
 
وی گفت:  یک لیتر فاضلاب صنعتی می تواند 20 برابر فاضلاب خانگی آلودگی زیست محیطی ایجاد کند  و کنترل ورودی فاضلاب صنعتی به  گرگان رود و در دستور کار محیط زیست وجود دارد.
 
 
 
 قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان به مشکل آبرسانی شهرگرگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم نمایندگان نیز حمایت کنند و بتوانیم مشکل آبرسانی را در شهر گرگان کاهش دهیم.
 
 
 
رحیمی بیان کرد: مقدار آب مورد نیاز در پیک مصرف در شهر و روستاهای استان گلستان ۶ هزار و ۹۱۸ لیتر بر ثانیه  در استان گلستان است که مقدار کمبود آب در پیک مصرف در استان برابر با یک هزار و  ۱۶۱۷ لیتر بر ثانیه است و برای اینکه با مشکل رو به رو نشویم باید مردم در زمان مصرف پیک صرفه جویی کنند.
 
 
 
وی گفت: گرگان و کرمان جزو دو شهرهایی هستند که از منابع آبی بی بهره هستند و عملا تامین آب این شهر وابسته به چاه است.
 
 
 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان  به یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: این هم افزایی و یکپارچه شدند می تواند باعث افزایش برآینده خدمات رسانی شود و یکی از اهداف اصلی دولت این است که خدمات رسانی در شهر و روستا شکل بگیرد.
 
 
کد خبر 1002202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha