یک هزار و ۵۹۵ دانش آموز نیازمند در قزوین از کلاس درس مجازی محروم هستند

قلی پور گفت: با وجود تأمین ۵۸۶ دستگاه تلفن همراه هوشمند و تبلت، هنوز یک هزار و ۵۹۵ دانش آموز از حضور در کلاس درس مجازی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «حسین قلی پور» بیان کرد: اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت به نیازمندان است، خدمتی که ریشه در دین، عقلانیت، سیره اهل بیت (ع)، انبیای الهی و فطرت انسانی دارد.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: با حمایت و کمک اقشار مختلف مردم نیکوکار استان قزوین اجازه موروثی شدن فقر در خانواده های نیازمند را نمی دهیم که یکی از مهمترین ابزارهای این سیاست مشارکت مردمی در ارتقای وضعیت فرهنگی و تحصیلی دانش آموزان نیازمند است. 

 

وی اضافه کرد: امروز شرایط جامعه با گذشته متفاوت است به طوری که فقر و نداری به سرعت در ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیر می گذارد و گاهی این تأثیر منفی را نمی توان جبران کرد.

 

قلی پور افزود: به عنوان نمونه امروز که با محدودیت های ناشی از بیماری کرونا روبرو هستیم، نداشتن گوشی هوشمند و یا تبلت موجب غیبت دانش آموز از فرایند آموزشی می شود.

 

وی اظهار کرد: استمرار این غیبت ممکن است به ترک تحصیل منجر شود و به تبع آن در بهترین حالت اگر به آسیب های اجتماعی مبتلا نشود باید وارد بازار کار شده و با حداقل های معیشتی زندگی خود را اداره کند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اگر شرایط تحصیل و ارتقای اجتماعی و اقتصادی برای دانش آموزان فراهم شود در واقع زنجیره فقر قطع شده و از پدر و مادر به فرزند به ارث نمی رسد.

 

وی توضیح داد: در حال حاضر سه هزار و 750 دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که از این تعداد 2 هزار و 181 دانش آموز فاقد گوشی هوشمند و یا تبلت بودند، با اقدامات انجام شده و همراهی مردم 408 گوشی هوشمند و تبلت توزیع شده و 178 گوشی و تلبت هم در حال توزیع است.

 

قلی پور گفت: با وجود تأمین 586 دستگاه تلفن همراه هوشمند و تبلت، هنوز یک هزار و 595 دانش آموز از حضور در کلاس درس مجازی محرومند.

 

وی یادآورشد: در حال حاضر در الموت شرقی و غربی دانش آموزان نیازمند غایب در شبکه آموزش مجازی و شاد نداریم و امیدواریم با حضور اقشار مختلف مردم و خیران در سایر مناطق استان هم شاهد پایان غیبت دانش آموزان در کلاس های آموزشی باشیم.

 

کد خبر 1002216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha