درخشش دانش آموز شیروانی در المپیاد تفکر و کارآفرینی

مدیر آموزش و پرورش شیروان، از درخشش دانش آموز شیروانی در المپیاد تفکر و کارآفرینی خبر داد.

«علی ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: «امین زیبایی» دانش آموز پایه یازدهم رشته علوم تجربی، مدال طلای المپیاد تفکر و کارآفرینی را از آن خود کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان بیان کرد:  وی پس از کسب رتبه برتر در مراحل اول و دوم به مرحله سوم راه یافت و پس از شرکت در آزمون این مرحله توانست مدال طلای اولین دوره المپیاد تفکر و کارآفرینی (تکاد) که توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد را از آن خود کند.

 

ابراهیمیان با اشاره به اینکه ۶۲.۷ درصد از قبول شدگان استان، مربوط به دانش آموزان شیروانی بود، تصریح کرد: در المپیاد تکاد، ۴۰ مدال طلا، نقره و برنز در رشته های مختلف توزیع شد که امین زیبایی تنها دانش آموزی از خراسان شمالی بود که توانست حائز کسب مدال شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در سال تحصیلی سپری شده (۹۹-۹۸) ۶۳.۵ درصد از قبول‌شدگان المپیادهای خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان عنوان کرد: در مجموع ۳۲۱ نفر در المپیادهای استان پذیرفته شدند که از این تعداد ۲۰۱ نفر مربوط به شهرستان شیروان بود که این رقم در سال گذشته، ۹۶ نفر بوده است.

 

اینک ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1002242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha