سایت تلفن همراه در هفت روستای شیروان نصب شد

فرماندار شیروان گفت: سایت تلفن همراه در هفت روستای بخش مرکزی این شهرستان نصب شد.

 «امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: سایت تلفن همراه در روستای عبدآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان نصب و راه‌اندازی شد که هفت روستا با جمعیت ۷۰۰ نفر در این شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

 

فرماندار شیروان بیان کرد: این پروژه در راستای توسعه و گسترش تکنولوژی های مخابراتی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی و از محل اعتبارات طرح uso  (وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات) اجرا و برای اجرای آن هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مرآتی خاطرنشان کرد: همچنین با راه اندازی سایت ایرانسل در روستای تفتازان، قپز، کاکلی و آق قلعه واقع در بخش قوشخانه با جمعیتی بالغ بر ۸۱۰ نفر از خدمات نسل دوم، سوم و چهارم ایرانسل بهره مند شدند.

 

 وی تصریح کرد: پوشش کنونی اینترنت در نواحی روستایی این شهرستان بیش از ۶۰ درصد و پوشش شبکه همراه روستایی بیش از ۷۰ درصد است.

 

نماینده عالی دولت در شیروان اظهارداشت: مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه این شهرستان ۲۱۹ هزار و ۳۲۵ مورد و ضریب نفوذ تلفن ۱۵۰ درصد است.

 


مرآتی ادامه داد: هم اینک شمار روستاهای برخوردار از ارتباط مخابراتی در شیروان به ۱۴۵ روستا رسیده و تاکنون ۲۹ دفتر آی. سی. تی در نقاط روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.

 


شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی محسوب می شود.

 

کد خبر 1002244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha