برگزاری رزمایش طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی دراستان سمنان

۱۴ پایگاه ثابت و کوهستان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان برای برای امداد و نجات سریع در فصل زمستان تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«مظفر محمدخانی» در رزمایش طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه کوهستان در این طرح آماده خدمت به مردم در شرایط سخت هستندگفت: تمامی این پایگاه‌ها به لحاظ داشتن امکانات موردنیاز اسکان اضطراری و انفرادی تجهیز شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بااشاره به اینکه محورهای این استان ازنظر حوادث برف و کولاک درخطر هستند اظهارداشت: روزانه ۱۳ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه خودروی سِت نجات در این پایگاه‌ها برای نقاط حساس و بحرانی وجود دارند تا در مواقع ضروری بتواند نجات‌بخش مردم باشد.

 

وی ازفراگیری آموزش لازم نیروهای امدادی و پشتیبانی این جمعیت برای کار در شرایط سخت خبردادوافزود: حضور روزانه ۶۰ نیرو در این پایگاه‌ها برای امداد و نجات زمستانه و کوهستان برنامه‌ریزی‌شده است.

 

محمدخانی با تأکید براینکه شماره تماس ۱۱۲ در هر شرایطی حتی با موبایل بدون آنتن و سیم‌کارت پاسخگوی مردم است ادامه داد: هم‌وطنان می‌توانند در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با این شماره تماس بگیرند تا امدادرسانی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان  از هم‌وطنان تقاضا کرد شرایط سفرهای زمستانه را حتماً در نظر بگیرند لذا بررسی شرایط آب‌وهوا، همراه داشتن پتو، غذا و آب کافی، فلاسک آب جوش، لباس گرم، سوخت کافی، اطمینان از کارکرد برف‌پاک‌کن و همچنین فراگرفتن بستن زنجیر چرخ ازجمله عواملی که تا رسیدن نیروهای امدادی می‌تواند نجات‌بخش باشد.

کد خبر 1002318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha