هنر بهترین ابزار برای تبین و ترویج اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و عراق است

حجت‌الاسلام نبی‌زاده گفت: باید با تولید آثار هنری اشتراکات فرهنگی که بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد را برای مخاطبان و مردم دنیا ترویج و تبیین کنیم که هنر بهترین ابراز در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (پنج‌شنبه 20 آذر) در مراسم افتتاحیه کارگاه مشترک هنرمندان ایران و عراق در حوزه هنری خوزستان، با تاکید بر توجه به هنر اسلامی اظهار کرد: هنر اسلامی نوعی ذکر است؛ در قرآن آمده «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» ذکر خدا باعث آرامش و اطمینان قلب‌ها می‌شود از این رو اثر هنری که باعث آرامش و اطمینان قلب‌ها شود همانا ذکر خدا محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه لذا هنرمندان اسلامی که با هنر خود ذکر خدا می‌گویند و کارشان حکم ذکر دارد افزود: اثر هنری نوعی اجر دارد و اجر این کار مجاهدت است از این رو کار هنری که قرار است اطمینان قلبی ایجاد کند نوعی مجاهدت در راه خداست و اجر مجاهدت رد تولید اثر هنری شهادت است.

 

وی اضافه کرد: این قبیل برنامه‌ها و اشتراکات فرهنگی که بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد را باید با تولید آثار هنری برای مخاطبان و مردم دنیا ترویج و تبیین کنیم و هیچ ابزاری به بهتر از هنر نمی‌تواند باعث ترویج و تبیین آن شود.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: این کارگاه تولید محتوا که با حضور مشترک هنرمندان ایرانی و عراقی و به همت حوز هنری خوزستان برگزار شده را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم از طریق آن بتوانیم این نقش ترویجی و تبییی را برای دو ملت ایران و عراق و ارزش‌های آنها ایفا کنیم.

 

در این کارگاه دو روزه تولید محتوا که به همت حوزه هنری خوزستان و با موضوع سبک زندگی شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم سیلمانی و ابومهدی المهندس برگزار شده، تعدادی از هنرمندان خوزستانی و عراقی با تخصص‌های عکاسی، فیلمبرداری، طراحی گرافیک و کلیپ‌سازی حضور دارند.

 

کد خبر 1002323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha