سرعت گرفتن عملیات طرح زهکشی اراضی ۴۲ هزار هکتاری توسط آب منطقه ای گلستان

حسینی گفت: زهکشی اراضی ۴۲ هزار هکتاری غرب استان در حال اجراست که در بخش زهکشهای اصلی ۴۲ کیلومتر در بصیر آباد و اورکت حاجی اجرایی شده است و در بخش زهکشی درجه دو نیز تاکنون ۷۳ کیلومتر اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سیدمحسن حسینی» در بازدید استاندار گلستان از طرح اراضی اولویت دار استان در شهرستان ترکمن اظهار کرد: کل اعتبارات اختصاص داده شده این طرح  تاکنون123 میلیارد تومان بوده است و برای اتمام طرح نیازمند 230 میلیارد تومان دیگر هستیم که در سال جاری اعتبار اختصاص داده شده تاکنون 27 میلیارد تومان بوده و امیدواریم 150 تا 200 میلیارد تومان دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به زودی تخصیص یابد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: احداث سازه های تقاطعی شبکه زهکشی به تعداد 61 دستگاه، احداث 2 آشغالگیر و 1 رسوبگیر در ابتدای رودخانه قره سو از جمله اقدامات مهم ناحیه 1 زهکشی استان است.

 

وی با تشکر از بازدید استاندار از طرح، گفت: از جمله مهمترین اقدامات شرکت آب منطقه ای در این منطقه، توسعه سد کوچک مخزنی سیجوال از 300 هزار متر مکعب به 2 میلیون و 300 هزار متر مکعب، لاینینگ کانال انجیراب به طول 8 کیلومتر و احداث چند دستگاه پل است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، بهینه سازی ظرفیت مجاری روباز موجود جهت تخلیه سیلاب ها، کاهش مخاطرات ناشی از سیلاب و رواناب، افزایش بهره وری منابع آب و خاک و ارتقای پتانسیل های تخلیه رواناب جهت مقابله با آبگرفتگی اراضی را از جمله اهداف مهم طرح عنوان کرد.

 

حسینی همچنین گفت: مطالعات ناحیه 2 زهکشی واقع در حدفاصل گنبد تا آق قلا در شمال گرگانرود به مساحت 78 هزار هکتار نیز تکمیل شده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن  550 میلیارد تومان است که در صورت تامین به سرعت آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 1002349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha