گلایه روشنفکر از روند اجرایی جاده ملی پاتاوه – دهدشت

روشنفکر با بیان اینکه طرح ملی پاتاوه به دهدشت از لحاظ تامین اعتبار مشکلی ندارد، گفت: با توجه به سفر قبلی و تاکید وزیر راه و شهرسازی، این طرح پیشرفت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» امروز (۲۰ آذر) در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد از روند اجرایی جاده ملی پاتاوه – دهدشت بازدید کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از روستاهای بخش لوداب، گفت:  پروژه آب‌رسانی به ۹۰ روستای بخش لوداب و دهستان چین با توجه  به دغدغه مردم منطقه برای رفع مشکلات مربوط به کمبود آب آشامیدنی، یکی از طرح‌های مهم در حال اجرا این منطقه است.

 
وی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، گفت: بهترین راه برون رفت مناطق از محرومیت ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، به منظور تحقق توسعه پایدار است.
 
 
روشنفکر با بیان اینکه طرح ملی پاتاوه به دهدشت از لحاظ تامین اعتبار مشکلی ندارد، ادامه داد: با توجه به سفر قبلی و تاکید وزیر راه و شهرسازی، این طرح پیشرفت خوبی ندارد.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح قرار بود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، ولی با این روند بعید است تا پایان سال هم به بهره برداری برسد.
 
 
وی از پیمانکاران و کارکنان این طرح خواست، تلاش خود برای تسریع در روند اجرای این طرح را چند برابر کنند.
 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴۰ کیلومتر لوله انتقال آب از محل منبع اصلی در روستای میان‌تنگان به سمت مناطق هدف کار شده که در ادامه کار نیاز به ۱۱ کیلومتر دیگر لوله گذاری بود و هم‌اکنون هفت کیلومتر آن به پایان رسیده و چهار کیلومتر دیگر با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به تازگی به پیمانکار واگذار شده‌ است.

 

«علمدار آرمین» در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد گفت: آب‌رسانی به ۹۰ روستای بخش لوداب شهرستان بویراحمد از سال ۹۳ وارد فاز اجرایی شده‌ است.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در سنوات گذشته ۴۰ کیلومتر لوله انتقال آب برای مجتمع آب‌رسانی به روستاهای لوداب و دهستان چین کار شده‌ و هم‌اکنون کار لوله گذاری به طول هفت کیلومتر توسط پیمانکار به اتمام رسیده و قرار داد اجرای چهار کیلومتر دیگر نیز منعقد شده‌ است.

 

آرمین خاطرنشان کرد: قرار است لوله گذاری جدید به طول چهار کیلومتر از میان لوداب به سمت روستای کل سیاه انجام شود و با بهره‌برداری از این مجتمع، در آینده مشکل آب آشامیدنی بیش از ۹۰ روستای منطقه برطرف خواهد‌ شد.

 

وی گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده‌ و برای بهره‌برداری به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

کد خبر 1002399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha