۱۱ طرح شیروان در طرح عمران اترک خراسان شمالی پیش بینی شد

استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۱ طرح برای شهرستان شیروان در طرح عمران اترک خراسان شمالی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «محمدعلی شجاعی» عصر پنج شنبه (20 آذرماه) در جلسه شورای اداری شیروان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید سعی کنیم طرح های نیمه تمام زودتر به اتمام برسد.

 

استاندار خراسان شمالی در خصوص مصارف آب استان گفت: مدیران میزان آب مصرفی صنایع را مشخص کنند و برای صنایع آب بر استان یک حدی گذاشته شود تا صنایعی که بالای 100 هزار مترمکعب آب سالانه مصرف دارند، طرحی برای آن صورت گیرد.

 

شجاعی میزان آب مصرفی صنایع استان را سالانه هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در برخی از جاها مثل شهرداری برای استفاده آب فضای سبز و غیره از پساب تهیه شود.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: از شهرداری شیروان انتظار می رود طرح های بزرگ را اجرا کند تا چهره شهر بهتر و زیباتر از این شود زیرا که مسیر تردد سالانه 20 میلیون مسافر و زائر باید دارای مکان گردشگری، تفریحی و توریستی باشد.

 

شجاعی افزود: شیرکوه این شهر باید طرح مدرن برای آن انجام شود و به مجتمع فرهنگی، هنری و تفریحی تبدیل شود، بحث تفریح در آن تعریف شود و سایر مواردی که در آن وجود ندارد، انجام شود.

 

وی گفت: شهرداری اگر پول ندارد چرا دور پارک شهید صیاد شیرازی دیوار می کشد، طبق پروتکل های اعلامی از سوی وزارت کشور در سال 81، هیچ دیواری نباید دور پارکی کشیده شود، امنیت که با دیوار کشی ایجاد نمی شود، این اقدام اشتباه نباید ادامه پیدا کند.

 

فرماندار شیروان هم گفت: مشکل آب مجتمع گردشگری تفریحی بیگان در سطح 50 هکتار و مصرف سالانه 280 هزار مترمکعب آب برطرف شد.

 

امین رضا مرآتی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان مصرف آب بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: مصرف آب آن 30 لیتر بر ثانیه است که آب سالانه تخصیص داده شده از محل سد بارزو شیروان برای آن یک میلیون مترمکعب است.

 

وی گفت: پیشنهاد می شود این نیروگاه ملزم به استفاده از آب پساب بشود.

 

در این مراسم یک جلد قرآن نفیس از سوی کارآفرین شهرستان شیروان به استاندار خراسان شمالی در راستای قدردانی از حمایت های وی از تولیدکنندگان اهدا شد.

 

 

کد خبر 1002409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha