آموزش زبان اشاره برای دستگاه های اجرایی خراسان شمالی

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: قرار است ادارات استان یک نفر نماینده به ما معرفی کنند تا آموزش زبان اشاره به آنان آموزش داده شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: قرار است ادارات استان یک نفر نماینده به ما معرفی کنند تا آموزش زبان اشاره به آنان آموزش داده شود.

 


«علی متقیان» اظهارداشت: تلاش داریم تا با ارائه آموزش به نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، افراد ناشنوا بهتر با ادارات ارتباط برقرار کنند.

 


وی با اشاره به اینکه این آموزش ها شاید از رسالت های نهاد بهزیستی است، گفت: هماهنگی و انسجام در دستگاه های اداری در حوزه معلولان وجود ندارد و ما باید رسالت خود را برای معلولان انجام دهیم.

 


متقیان اظهارداشت: آموزش و پرورش استثنایی تخصص لازم در این زمینه را دارد و تلاش داریم تا گامی برای حل مشکلات افراد ناشنوا برداشته شود.

 


وی درباره دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا در استان هم گفت: مدرسه ناشنوایان استان در حال مستقل شدن است.

 


رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: امسال 12 میلیارد و 307 میلیون ریال اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای آموزش دانش آموزان استثنایی استان هزینه شده است.

 


متقیان بیان کرد: دولت در سال های اخیر به طور میانگین سالانه 10 میلیارد ریال به تامین و تهیه تجهیزات تخصصی مدارس استثنایی استان کمک کرده است.

 


وی خاطرنشان کرد: اعتبارات خدمات حمایتی هم به میزان سه میلیارد و 500 میلیون ریال صرف توان بخشی، درمان پزشکی و پیراپزشکی کودکان شده است. 

 


رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: خیران کمک خوبی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اختصاص داده اند.
 

کد خبر 1002414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha