اجرای طرح جهش نهضت سبز در سطح یک هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت: طرح جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام با مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم در سطح یک هزار هکتار از اراضی استان ایلام اجرا می شود.

«رضا احمدی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران در حاشیه اجرای طرح نهضت سبز جنگل کاری در سطج یک هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دهلران، اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی  و شرکت آب منطقه ای استان ایلام برای اجرای این طرح منعقد شده است.

 

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزدای استان ایلام افزود: اجرای طرح مسیر سبز به طول 750کیلومتر در سطح 1000هکتار از اراضی در استان ایلام اجرا می شود.

 

 وی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، ایجاد جنگل و کاشت نهال در حاشیه کانال ها و زهکش ها و انهار، حفاظت فیزیکی و حفظ حریم کانال های آبرسانی، جلوگیری از رسوبات بادی به داخل کانال ها و انهار و زهکش ها، جلوگیری از زهدار شدن اراضی جلوگیری از تبخیر، ایجاد فضای سبز و حفاظت از خاک، تلطیف آب و هوای منطقه تاثیر مثبت برا افزایش تولید و تاثیر مثبت بر افزایش راندمان بهروری منابع آب است.

 

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان، جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه های اجرایی ذیربط در سطح ‌مناطق دشت عباس، عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

کد خبر 1002474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha