یکی از مطالبه های جدی نمایندگان مجلس باید اصلاح ساختار بودجه باشد

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه یکی از مطالبه های جدی نمایندگان مجلس و همیاری دولت باید اصلاح ساختار بودجه باشد گفت: اگر توصیه های رهبر انقلاب به کار بسته شوند قطعا مشکلات اقتصادی کشور در بازه زمانی معقول و منطقی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمد جواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۲۱ آذر) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر، با اشاره به رحلت آیت الله محمد یزدی اظهار کرد: روز گذشته از خبر رحلت آیت الله محمد یزدی بسیار متاثر شدیم، مجاهدی که هم یار و یاور و هم شاگرد امام راحل و همسنگر و یاور مقام معظم رهبری در ایام مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی بود و تمام عمر خود را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم گذراند.

 

امام جمعه خرمشهر خواستار اَشد مجازات برای عاملان و آمران ترور جنایتکارانه دانشمند هسته ای ایران اسلامی شهید فخری زاده شد و افزود: اکنون دو هفته از آن حادثه می گذرد، خواسته همه مردم به ویژه رهبر معظم انقلاب برخورد قاطع و مجازات سنگین برای عاملان و آمران این جنایت ناجوانمردانه است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اشاره کرد و ادامه داد: این لایحه طی چند روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شده که بسیار مهم است و نباید بی تفاوت باشیم، زندگی همه ما بستگی به این مسئله دارد و مردم ما نسبت به همه موضوعات آگاه و بصیر هستند.

 

حجت‌الاسلام عادل پور تصریح کرد: آنچه که ما از مجلس انقلابی انتظار داریم آن است که اقداماتش انقلابی باشد و تمام منویات مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان در این بودجه را لحاظ کنند و جامع عمل بپوشاند. 

 

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه خواسته مقام معظم رهبری است اضافه کرد: ساختار بودجه کشور معیوب و نشانه آن کسری بودجه است، این مسئله باید اصلاح شود ما نباید کسری بودجه داشته باشیم، متاسفانه ۵۰ درصد لایحه بودجه شعاری است و محقق نمی شود.

 

امام جمعه خرمشهر بخشی از اصلاح ساختار بودجه را مدیریت هزینه های دولت دانست و بیان کرد: متاسفانه دولت بسیار اسراف می کند که حتما باید صرفه جویی صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: یکی دیگر از موارد ساختار بودجه اصلاح نظام مالیاتی است؛ متاسفانه کسانی که باید مالیات بدهند این پرداخت را انجام نمی دهند و آن کسانی که نبابد مالیات بدهند پرداختی خود را انجام می دهند، نباید به دنبال منابع موهوم مانند بحث نفت باشیم، وقتی بودجه را به درآمدهای نفتی که معلوم نیست استحصال و فروخته می شوند یا خیر وابسته باشد کشور دچار کسری بودجه می شود.

 

حجت‌الاسلام عادل پور با بیان اینکه یکی از مطالبه های جدی نمایندگان مجلس و همیاری دولت باید اصلاح ساختار بودجه باشد عنوان‌کرد: اگر توصیه های رهبر انقلاب به کار بسته شود قطعا مشکلات اقتصادی کشور در بازه زمانی معقول و منطقی حل خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: ما کشوری نیستیم که در مقابل تحریم ها تسلیم شویم بلکه ما می توانیم علیرغم همه مشکلاتی که دشمنان ایجاد می کنند، کشورمان را اداره کنیم؛ باید به اقشار مختلف مردم از جمله محرومین جامعه در بودجه به ویژه در این دوران اعم از تحریم ها و کرونا توجه جدی شود که امیدواریم مجلس و دولت با همکاری و تشریک مسایی بودجه سال ۱۴۰۰ را آغاز ساختار بودجه و بودجه ریزی قرار دهند و در سال های آینده اقدامات تکمیلی صورت گیرد.

 

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به آبادان و خرمشهر تاکید کرد: لازم است از ایشان برای حضور و بازدید میدانی از این دو شهرستان تشکر کنیم که به خواسته مردم لبیک گفتند، به این منطقه آمدند و وضعیت فاضلاب و آبگرفتگی را از نزدیک مشاهده کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در نشستی که با رئیس بازرسی کل کشور در فرمانداری ویژه خرمشهر داشتیم در خصوص وضعیت این شهرستان گزارش مفصلی به ایشان ارائه دادم. 

 

حجت الاسلام عادل پور بیان کرد: انتظار داریم متولیان امر به ویژه دستگاه های نظارتی از جمله مجلس و قوه قضائیه پیش از وقوع بحران وضعیت ها را مورد رصد قرار دهند و عامل پیشگیرانه باشند.

 

وی به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری ها برای احداث شبکه دفع آب های سطحی طی ۶ ماه آینده اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح از سال ۸۴ آغاز شد اما چرا باید عملیات اجرای شبکه دفع آب های سطحی که قرار بود در خرمشهر طی آن سال احداث شود به مرحله عملیاتی نرسید؟ این نیز ترک فعل است و باید با متولیان وقت برخورد جدی صورت گیرد و مسببان و پدیدآورندگان وضعیت فعلی خرمشهر باید پاسخگو باشند.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه امروز صدها نفر غیربومی در خرمشهر مشغول به کار هستند اضافه کرد: این در حالی است که جوانان عزیز ما بیکار هستند و این روند برخلاف قانون و وجدان است، بر همین اساس رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی این امر را صادر کردند.

 

وی عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها از ظرفیت و امکانات این شهر بهره می‌برند و شهرستان آلودگی‌های آنها را متحمل می‌شود اما عوارض خود را به خارج از خرمشهر می‌دهند و به این شهر پرداخت نمی کنند.

 

حجت الاسلام عادل پور به مسئله دوگانگی حاکمیتی در این منطقه اشاره کرد و  یاد آور شد: خوشبختانه رئیس سازمان بازرسی کشور در این خصوص نیز دستور پیگیری دادند.

 

کد خبر 1002483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha