هنرمندان باید مروج فرهنگ جهاد و شهادت باشند

حجت‌الاسلام بر معرفی دین و مذهب و واقعیت امام زمان (عج) یعنی تبیین مسیر جهاد و شهادت تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید مروج فرهنگ جهاد و شهادت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌اسلام میر احمدرضا حاجتی» امروز (جمعه 21 آذر) در دیدار با هنرمندان عراقی شرکت‌کننده در کارگاه تولید محتوای حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: ما در زمان بسیار مهمی به سر می‌بریم که از صدر اسلام تاکنون سابقه نداشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه خوزستان با بیان اینکه در هیچ زمانی شیعه به این اندازه توسعه پیدا نکرده بود افزود: امروز قدرت و دولت شیعه در برخی کشورها همچون لبنان، یمن و عراق به وجود آمده و به نظر می‌رسد یک تحول جهانی در دنیا در حال شکل‌گیری است.

 

وی اضافه کرد: 25 سال پیش یک نویسنده فرانسوی در کتابی نوشت که سران کشورهای غربی و آمریکایی نمی‌دانند شیعه چیست و در این کتاب وضعیت شیعه و جمعیت شیعی را در یمن، بحرین، قطر،عراق، سوریه و لبنان بررسی می‌کند و می‌گوید شیعه مهدوی‌محور بوده و مرکز توجهاتش به حضرت مهدی (عج) است و به چیزی کمتر از حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) راضی نمی‌شود و اگر در این کشورها دولت‌های شیعی تاسیس شود حتما به دنبال حکومت جهانی امام مهدی (عج) خواهند رفت از این رو کشورهای غربی باید فکری کنند.

 

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه امام (ره) حدود 40 سال پیش فرمودند که در حساس‌ترین نقطه تاریخ هستیم عنوان کرد: تقریبا همه پیشگویی‌های امام (ره) محقق شده، ایشان بصیرت عجیبی داشتند و از مراتب عرفانی بالایی برخوردار بودند و فرمودند حوادث آینده به نفع اسلام رقم خواهد خورد و انقلابی که از ایران آغاز شده در مرزهای ایران باقی نمی‌ماند.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) به صراحت پیش‌بینی کردند حوادثی در عالم روی می‌دهد که نقطه انتهایی آن ظهور حضرت حجت‌ (عج) است ابراز کرد: برخی با بدگمانی کلام امام (ره) را گوش می‌دادند ولی برخی هم همچون شهید محمدباقر صدر، امام (ره) را باور داشتند که می‌فرمود قدر امام را بدانید و فرمایش ایشان را جدی بگیرید.

 

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به هنرمندان عراقی اذعان کرد: امروز انقلاب مرز ندارد و ما احساس نمی‌کنیم که شما از کشور دیگری به اینجا آمدید، شما از سرزمین امیرالمؤمنین (ع) به سرزمین امیرالمؤمنین (ع) و از سرزمین امام حسین (ع) به سرزمین علی بن موسی الرضا (ع) آمدید و شما سربازان همین انقلاب جهانی هستید ولی به شرطی که قدر خود را بدانید.

 

وی بر معرفی دین و مذهب و واقعیت امام زمان (عج) یعنی تبیین مسیر جهاد و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: شهید محمدباقر صدر در یکی از فرمایشات خود می‌فرماید ما امروز به فرهنگ قربانی شدن نیازمندیم و اگر معتقد به این فرهنگ باشیم به جهاد و شهادت نیز اعتقاد داریم و این کلام بزرگان است که هر گاه فرهنگ جهاد و شهادت در بین مسلمین ترویج و تثبیت شد آن وقت زمان ظهور امام مهدی (عج) است.

 

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه شما باید مروج فرهنگ جهاد و شهادت باشید یاد آور شد: آمریکایی‌ها در اتاق فکر خود با بررسی‌های مختلف اعلام کردند که نسل شیعی معتقد به این راه است و بسیار نگران هستند و این نشان‌دهنده یک اتفاق بزرگ و روی دادن پدیده‌ای در عالم معاصر است که می‌تواند هر قدرتی را مغلوب خود کند و بزرگترین پروژه و توطئه دشمنان اسلام را در چند سال اخیر به شکست بکشاند.

 

کد خبر 1002519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha