استقامت مادران شهدا انسان را به حیرت فرو می برد/لزوم الگوگیری از سیره عملی خانواده شهدا برای تربیت نسل جوان

مرادی بیناباج با ابراز گله مندی از اینکه خانواده ها برای تربیت نسل امروز کمتر به الگوگیری از سیره شهدا توجه دارند، گفت: باید سیره عملی خانواده شهدا را با زبان هنر به جامعه معرفی کنیم تا از تجارب این خانواده ها برای تربیت نسل نو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« میثم مرادی بیناباج» شامگاه (21آذر) در دیدار با خانواده های معظم شهید دوران دفاع مقدس «سید مجتبی علمدار» و شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» که با همراهی «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری استان مازندران صورت گرفت، اظهار کرد: بنده مکرر توفیق دیدار خانواده‌های شهدا، را داشتم، الحمدللّه با مادران و پدران شهدا نشست و برخواست زیادی داشتم، مادرهای شهدا در موارد زیاد، واقعاً به معنای واقعی ایثار، ازخودگذشتی و صبر زینبی را تصویر گر بودند و این جز به برکت اسلام نیست.

معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: افتخار می کنیم به حضور در محضر مادران شهدایی که در مقابل خبر بازگشت پیکر پاک و مطهر شهیدشان محکم و استوار هستند وآنچنان از خودشان استقامت نشان می دهند که انسان را به حیرت فرو می برد.

 

وی با بیان اینکه ماموریت حوزه هنری ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) و مسیر و آرمان های شهدا همان اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: براین باور معتقدم برای موفقیت در اجرای ماموریت های حوزه هنری باید پناه به بیت شهدا ببریم که سرار نور و اخلاص است.

 

مرادی بیناباج به سفارش قرآن کریم درخصوص تکریم والدین اشاره کرد و افزود:  در تمامی دیدارهای خانواده های معظم  شهدا دریافتم که شهدا در دامان مادرانی دلسوز و مؤمنه و سر سفره پدرانی که رزق حلال بر سر سفره آوردن بزرگ شدن که این چنین مکتب اسلام را احیا می کنند و از جان شیرین خود می گذرند.

 

وی با ابراز گله مندی از اینکه خانواده ها برای تربیت نسل امروزی کمتر به الگوگیری از سیره عملی شهدا توجه دارند، ادامه داد: در تربیت نسل نوجوان و جوان کمتر ازاین الگو استفاده کردیم؛ باید این الگوها را با زبان هنر به جامعه منتقل کنیم. سیره عملی خانواده شهدا را با استفاده از زبان هنر منتشر کنیم تا مردم از تجارب این خانواده ها استفاده کنند.

 

مرادی بیناباج اذعان کرد: امید داریم به دعای خیر والدین شهدا داریم و امیدواریم شهدا واسطه شوند تا خداوند به ما نگاه بیاندازد تا از آفات و روزمره گی ها نجات یابیم تا در راه ترویج دین اسلام و آرمان های انقلاب و راه شهدا اثرگذار باشیم و شرمنده خون این مردان خدایی نشویم.

 

وی گفت: هیچ لحظه ای از عمر انسان بدون حکمت خدا رقم نمی خورد اینکه به حضور در بیت شهدا دعوت می شویم  از این باب است که با کار فرهنگی راه شهدا ادامه پیدا کند و این مهم فقط با اخلاص، ممارست، پشتکار و همت محقق خواهد شد.

کد خبر 1002529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha