تروریسم آمریکایی و واکنش انصارالله یمن به تحریم‌های غرب

خزانه داری ایالات متحده ۵ شهروند یمنی و اعضای جنبش انصارالله حوثی در یمن را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، خزانه داری ایالات متحده 5 شهروند یمنی و اعضای جنبش انصارالله حوثی در یمن را تحریم کرده است. این گروه مردمی این اقدام را یک اقدام تروریسم آمریکایی علیه این کشور عربی جنگ زده محکوم کرد.

 

این وزارتخانه در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعلام كرد كه تحریم های آمریكا علیه چند مقام از جمله معاون مدیر آژانس امنیت ملی یمن ، مطلق عامر المرانی ، رئیس دفتر امنیت سیاسی ، سرلشكر عبدالقادر الشامی اعمال شده است.

 

محمد علی الحوثی ، عضو شورای عالی سیاسی یمن ، تحریم های آمریکا علیه مقامات انصارالله یمن را عملی تروریستی دانست و ضمن محکوم کردن آن اعلام کرد که مردم یمن همچنان به مقاومت خود علیه متجاوزان سعودی ادامه خواهند داد.

 

وی گفت: تحریم های اخیر ایالات متحده ، که خود فرماندهی تعرض و حمله به مردم یمن را بر عهده دارد، محکوم است و عملی غیرقانونی محسوب می شود.

 

حوثی در پستی توئیتری نوشت: اقدام ایالات متحده برای قرار دادن كشورها در فهرست تحریم ها دلیل دیگری است كه ایالات متحده نظم جهانی نمایندگی شورای امنیت را به رسمیت نمی شناسد.

 

عضو شورای عالی سیاسی یمن تحریم های واشنگتن را تروریسم آمریکایی توصیف کرد.

 

یمنی ها هر روز توسط ائتلاف متجاوز آمریکا و سعودی و امارات و متحدان آنها کشته می شوند. آنها با صدای انفجار بمب ساخت آمریکا بیدار می شوند ، در معرض گازهای سمی قرار می گیرند ، شاهد قتل عام زنان و کودکان با سلاح های آمریکایی هستند.

کد خبر 1002549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha