خدمت، تکریم و برآورده کردن حاجات مردم جایگاه مهمی در متون دینی دارد

امام جمعه راین در خطاب به مسئولین تأکید کرد: فرصت خدمت را مغتنم بدانید که انسان اشرف مخلوقات است لذا باید به مردم خدمت و حاجات آنان را برآورده کنید که امروز توفیق خدمت به هر کس رسید باید قدردان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، صبح شنبه(22 آذر) در مراسم معارفه بخشدار جدید راین در سخنانی با استناد به حدیثی از امام عسکری علیه السلام دو خصلت «ایمان» و «خدمت به مردم» را افضل خصلت ها دانست و گفت: خدمت در متون دینی جایگاه والایی دارد.

 

 

امام جمعه راین با اشاره به ماجرایی درباره علی بن یقطین از اصحاب امام کاظم علیه السلام که حضرت درباره اش فرمود بدن او بر آتش جهنم حرام و بهشت بر او واجب است؛ اظهار کرد: همین علی بین یقطین وقتی وزیر هارون الرشید شد، به ابراهیم جمال اجازه ملاقات نداد و خبر به امام کاظم رسید.

 

 

وی ادامه داد: پس از آن علی بن یقطین به قصد حج، وارد مدینه شد اما امام(ع) او را نپذیرفت  و فرمود رضایت من رضایت ابراهیم جمال است؛ علی بن یقطین از مدینه به کوفه برگشت تا یک ساربان را راضی کند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطاب به مسئولین تأکید کرد: فرصت خدمت را مغتنم بدانید که انسان اشرف مخلوقات است لذا باید به مردم خدمت و حاجات آنان را برآورده کنید که امروز توفیق خدمت به هر کس رسید باید قدردان باشد و تا می تواند خدمت کند که خدمت به خلق، راه بهشت را بر انسان هموار می کند.

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه راین پتانسیل ها و معادن فراوانی دارد؛ افزود: این شهر، شهر معادن، توریستی، کشاورزی، دامپروری و... است و فقط 24 هزار دام سبک دارد.

 

 

امام جمعه راین تصریح کرد: حق راین این است تبدیل به شهرستان شود که از سال 1326 بخشداری داشته و همراه یزد تبدیل به بخش شده و اکنون باید شهرستان شود زیرا اگر اشتغال و صنعت درست بچرخد راین به لحاظ جمعیت مشکلی ندارد.

کد خبر 1002580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha