گلایه مردم روستای چکوور صومعه‌سرا از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت

وجود نقاط کور و اختلال در پوشش شبکه تلفن همراه و آنتن دهی ضعیف اینترنت در روستای چکوور شهرستان صومعه‌سرا، باعث انتقاد و نارضایتی مردم نیز شده است.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می‌شود.

 

قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

 

در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

 

 

یکی از موضوعاتی که امروز گلایه مردمی را در پی دارد، بحث آنتن‌دهی ضعیف و سرعت پایین اینترنت در اپراتورهای تلفن همراه است، در شرایط کرونایی که مردم به اجبار باید خیلی از امورات را اینترنتی پیگیری کنند، این مسئله مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

 

وجود نقاط کور و اختلال در پوشش شبکه تلفن همراه و آنتن دهی ضعیف اینترنت در روستای چکوورشهرستان صومعه‌سرا، باعث انتقاد و نارضایتی مردم نیز شده است به‌طوری که آنها در برقراری تماس از طریق گوشی تلفن همراه و همچنین اتصال به شبکه اینترنت با مشکل مواجه هستند.

 

ادمین صفحه اینستاگرامی روستای چکوور در تماس با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا از طرف مردم این روستا مشکلات ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت را بیان کرد و خواهان پیگیری از مسئولان بود.

 

 

وی که یکی از مردمان روستای چکوور است اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است اما دکل مخابراتی این روستا 2G است در صورتی که اینترنت خوب که همگان بتوانند از آن بهره ببرند باید G 4 باشد.

 

این فرد چکووری افزود: دانش‌آموزان زیادی در این روستا زندگی می‌کنند که با توجه به ویروس کرونا و آموزش مجازی و حضور در شبکه شاد نیاز به اینترنت دارند اما متاسفانه به دلیل ضعف آنتن‌دهی و اینترنت از آموزش بی‌بهره هستند.

 

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اینترینت ADSL با توجه به شرایط اقتصادی کنونی برای خیلی از خانواده‌ها هزینه بردار است گفت: آنتن دهی تلفن همراه در روستای اسپند و بخشی از چکوور بسیار ضعیف است و نیاز به بازنگری دارد.

 

یکی از دانش‌آموزان این منطقه تصریح کرد: از زمانی‌که کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود، قطعی مکرر اینترنت و سرعت پایین آن مشکلات فراوانی را برای من و همکلاسی‌هایم ایجاد کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه شاد نیاز به اینترنت پرسرعت دارد، اما در بیش‌تر مواقع سرعت اینترنت به اندازه‌ای پایین است که حتی پیام‌های ساده در شبکه‌های اجتماعی نیز به کندی ارسال می‌شود.

 

 

«حسین بخشی» در خصوص علل پایین بودن سرعت اینترنت و ضعف آنتن‌دهی در برخی از مناطق چکوور و اسپند اظهار کرد: منطقه اسپند و چکوور به دلیل درختان بلند و صعب‌العبوری که دارد آنتن‌دهی تلفن همراه برای مشترکین ضعیف می‌شود.

 

رییس مخابرات صومعه‌سرا با بیان اینکه اینترنت این منطقه هم  2G است افزود: متاسفانه وقتی اینترنت  2G باشد فقط صدا(وُیس) رد و بدل می‌شود و نمی‌توان تصاویر و فیلم ارسال کرد.

 

وی با بیان اینکه به محض تامین تجهیزات، سایت‌های اپراتور تلفن همراه در مناطق روستایی با اولویت نصب و راه‌اندازی می‌شود گفت: تمام خانواده‌هایی که تلفن ثابت دارند می‌توانند برای دریافت ADSL ثبت‌نام کنند.

 

گفتنی است، وضعیت پوشش اینترنت در روستای چکوور نیز بسیار نامطلوب است و جوانان و دیگر اهالی این روستا برای انجام فعالیت‌های اینترنتی خود با مشکلات زیادی روبه ‌رو هستند اخلال در برقراری ارتباطات تلفنی و اینترنتی سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای اهالی این منطقه شده است.

 

 

کد خبر 1002656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha