۹۰ درصد فوتی های کرونا بیماری زمینه ای داشتند

یزدان پناه گفت: ۹۰ درصد فوتی‌ های کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد دارای بیماری‌ های زمینه‌ای و مسن بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز شنبه (۲۲ آذر) «پرویز یزدان پناه» مهمترین عامل مرگ و میر بیماران کرونایی در استان را ناشی از بیماری‌ های زمینه ای دانست، و گفت: ۹۰ درصد فوتی‌ های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد دارای بیماری‌ های زمینه‌ای و مسن بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: می‌ طلبد افرادی که دارای بیماری زمینه ای به ویژه بیماران ریوی، مبتلایان به  آسم، دیابت و همچنین افراد مسن، حداکثر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را داشته باشند تا به بیماری کرونا مبتلا نشوند.
یزدان پناه با بیان اینکه این بیماران به خود مراقبتی و نگهداری سایر اعضای خانواده نیاز دارند، افزود: در خانواده‌ هایی که چنین بیمارانی وجود دارد در صورت ابتلای یکی از اعضا، برای پیشگیری از مبتلا شدن دیگر افراد خانواده به ویژه افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، بلافاصله فرد مبتلا را قرنطینه  کرده و یا به یکی از مراکز درمانی انتقال دهند.
وی مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلای به کرونا را ماندن در خانه، زدن ماسک، خودداری از تجمع ها و دورهمی‌ های خانوادگی، و همچنین پرهیز از سفر‌های غیر ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مردم دستورالعمل‌ های بهداشتی را جدی گرفته و برای مراقبت خود و خانواده هایشان محدودیت‌ های کرونایی را رعایت کنند.

 

 

کد خبر 1002674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha