اخبار نیروی انتظامی/ از دستگیری یک باند حرفه ای سرقت قطعات خودرو تا از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده حامل ۲۲هزار ليتر روغن موتور قاچاق

اخبار نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مورخ ۲۲ آذرماه/ از دستگیری یک باند حرفه ای سرقت قطعات خودرو تا از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده حامل ۲۲هزار ليتر روغن موتور قاچاق

یک باند حرفه ای سرقت قطعات خودرو در زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان 5 نفر اعضای یک باند حرفه ای سرقت قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو در سطح شهر زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

 

در این رابطه ضمن کشف 400میلیون ریال اموال مسروقه 3 دستگاه خودروی پرایدی که سارقان از آنها در سرقت های خود استفاده می کردند نیز  توقیف شد.

 

متهمان در جریان تحقیقات تخصصی پلیس تا کنون به 60 فقره سرقت شامل 50 فقره سرقت قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو و 10 فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کرده اند.

 

همچنین با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "نیکشهر" نوجوانی 15ساله که در تاریخ پانزدهم آذرماه سال جاری توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پراید در یکی از  روستاهای  شهرستان نیکشهر ربوده شده بود در کمتر از 10 ساعت  از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

 

با تلاش پلیس عامل اصلی این پرونده آدم ربایی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند 5 نفره سارقان قطعات و محتویات داخل خودرو با 60 فقره سرقت خبر داد. 


سردار "احمد طاهری"   در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو با شیوه و شگرد هایی مشابه در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد که سارقان در ساعات پایانی شب به وسیله خودروهای پراید با پرسه زدن در کوچه و پس کوچه هاي شهر و با استفاده از تاريکي هوا و خلوتي خيابان ها اقدام به سرقت قطعات و محتویات داخل خودروهاي پارک شده در محلات خلوت و حاشیه ای شهر می کنند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه با سرنخ های به دست آمده یکی از سارقان شناسایی شد.
سردار طاهری اظهار داشت: در عملیاتی ضربتی این متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او 400 میلیون ریال اموال مسروقه شامل باطری، ضبط و پخش و انواع قطعات مسروقه کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با دستگیری این متهم 4 نفر دیگر از همدستان وی شناسایی و مشخص شد، این متهمان چند روز قبل حین سرقت اموال داخل یک خودرو توسط مأموران گشت انتظامی شهرستان زاهدان دستگیر و روانه زندان شده اند.
  فرمانده انتظامی استان بیان داشت: این متهمان که با  انتقال به پلیس آگاهی و روبه روشدن با ادله پلیس، چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند، ضمن اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود در ادامه تحقیقات تخصصی پلیس به 60فقره سرقت، شامل: 50 فقره سرقت قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو و 10 فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.
وی با اشاره به توقیف 3 دستگاه خودروی پرایدی که سارقان به وسیله آنها اقدام به سرقت در سطح شهر می کردند خاطر نشان کرد: هر 5 متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سردار طاهری در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تأکید و از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن تجهیز خودروی خود به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضد سرقت استاندارد، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگيري یک سارق حرفه‌ای موبایل قاپ با 5 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 


سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم"  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی در سطح شهرستان چابهار، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی اين فرماندهي قرار گرفت.


وي افزود: ماموران تجسس کلانتري11 این شهرستان پس از تجزيه و تحليل سرقت هاي انجام شده و انجام اقدامات فنی و پلیسی، يک سارق را شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي طی يک عمليات ضربتي در مخفيگاهش دستگير کردند.

 

فرمانده انتظامی چابهار تصريح کرد: متهم 36 ساله متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجويي هاي تکمیلی پلیس به 5 فقره سرقت موبایل در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

 

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام نمايند، تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده حامل 22هزار ليتر روغن موتور قاچاق در "زاهدان" خبر داد. 


سرهنگ "حسین علیزاده مقدم" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در ایستگاه بازرسی "کوله سنگی" در محور "زاهدان-زابل" به یک دستگاه تريلي کشنده مشکوک شدند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسي از آن 22 هزار لیتر روغن موتور خارجی قاچاق با مارک "الف" را کشف کردند، تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 980 میلیون ریال برآورد شده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سيستان و بلوچستان با اشاره به توقیف خودروی تریلی، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

 

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیشگیری از سرقت موبایل و اموال با ارزش نکاتی را به شهروندان یادآوری و از آنان خواست به نکات هشداری پلیس توجه کنند. 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" در خصوص پیشگیری از سرقت موبایل و اموال با ارزش دیگر توصیه کرد: موبایل،اسناد،مدارك، وجه نقد،دسته چك و ساير اشياء باارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.

 

وي افزود: شهروندان اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير و ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان يادآور شد: شهروندان هنگام تردد در مراكز تجاري و تفريحي از پاركينگ هاي عمومي و مجاز، جهت پارك خودرو استفاده کنند.

توصیه پلیس در پیشگری از سرقت موبایل

سرهنگ ملاشاهی بيان داشت: برابر بررسي هاي انجام شده سارقان موبايل بيشتر دست به سرقت گوشی های همراه گران قيمت مي زنند و زماني كه فرد با موبايل صحبت مي كند اقدام به قاپيدن آن و فرار از محل مي کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست، در مراكز خريد و محل هاي شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبايل مراقب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن موبايل در جيب پشت شلوار خودداري کنند.
این مقام انتظامی همچنین به بانوانی که گوشي همراه خود را داخل كيف دستي نگهداري مي كنند توصیه کرد، هنگام تردد در مراكز خريد وخیابان مراقب باشند که مورد كيف قاپي قرار نگرفته وکیف را در سمتی که منتهی به دیوار است حمل کنند.
 وی اظهار داشت: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان ها و يا مراكز پذيرايي مانند رستوران ها از قراردان موبايل بر روي ميز خودداري کنند.
سرهنک ملاشاهی در پایان با هشدار جدی به سارقان موبایل قاپ و خوداری از ارتکاب اقدامات مجرمانه خود،گفت: نیروی انتظامی با دستیابی به تکنولوژی های روز و با استفاده از امکانات فنی در جهت شناسایی سارقان گوشی های مسروقه اشرافیت کامل دارد و خوشبختانه در این خصوص اخیرا موفق شده باند سارقان موبایل قاپ را در استان منهدم و گوشی های مسروقه زیادی را کشف و به مالباختگان تحویل دهد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان زابل از انهدام باند سارقان مسلح و کشف 5فقره سرقت دراین شهرستان خبرداد. 


سرهنگ " احمدثمره حسینی" با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان زابل مبني بر زورگيري توسط چهار فرد ناشناس ، با سر وصورت پوشیده در حاشیه خیابان های خلوت که باتهدید سلاح شکاری وچاقو ، وجه نقد و تلفن همراه آنها را به سرقت برده وبا استفاده ازیک موتورسیکلت متواري شده بودند، بلافاصله اكيپي از ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ، بررسي موضوع را آغاز کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی 4 سارق شدند که پس از هماهنگی قضائی به مخفیگاه آنان اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هر 4 متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی زابل عنوان داشت: متهمان که بین 17 تا 23 سال سن داشتند در بازجویی های تخصصی و در مواجهه با ادله جرم، به ناچار لب به اعتراف گشودند و اعلام داشتند، سرقت ها را با تهدید سلاح شکاری و چاقو وبا استفاده ازیک موتورسیکلت  انجام می دادند .
سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به 5فقره سرقت و زورگیری موبایل و وجه نقد از شهروندان اعتراف کردندکه پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحويل مراجع قضائي شدند.
این مقام انتظامی در پايان با قدردانی ازهمکاری شهروندان، آمادگی پلیس را جهت دریافت اخبار واطلاعات در این خصوص وبرخورد قاطعانه با افراد مخل نظم وامنیت وقانون شکن اعلام داشته و خاطر نشان کرد: هرگونه مورد مشکوکی  دراین زمینه را می توانند با شماره تلفن 110 با نیروی انتظامی  درمیان بگذارند.

 

کد خبر 1002680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha