مرحوم آیت‌الله یزدی در مقابل اشرافیت و مسئولان سکوت نکردند

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مدال‌هایی که رهبر معظم انقلاب به ایشان دادند مدال‌های انحصاری برای کسی بود که ایمان راسخ به انقلاب داشت؛ زبان ابوذری داشتند در برابر جریان اشرافیت سکوت نکردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در زیارت بسیار پرمضمون جامعه کبیره به خدا عرضه می‌داریم که «اگر من در عالم امکان شفعیانی نزدیک‌تر پیدا می‌کردم آنها را واسطه قرار می‌دادم» این نشان می‌دهد که نزد خدا کسی عزیزتر و شریف‌تر از آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) باب پرنور علوم الهی هستند، عنوان کرد: وجود ما شعاع وجود حضرات معصومین(ع) است هرچه داریم به برکت وجودی آنها است، بنابراین به امام زمان خود توجه خاص داشته باشیم. وقت خود را تلف نکنیم و برکات لازم را از ایشان دریافت کنیم، اگر برکت الهی نباشد همه چیز کف روی آب است، اما اگر خدا عنایت کند انسان می‌تواند برای دیگران برکت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه وجود انسان‌هایی همچون آیت‌الله بهجت برکت زندگی بسیاری از مردم هستند که با رفتن آنها برکت هم کم می‌شود، اظهار کرد: عزت نفس داشتن برکت است برخی هرچه همه داشته باشند باز هم به آنچه در دنیا است طمع دارند اما برخی با عزت نفس بسیار راحت از کنار دنیا عبور می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با تسلیت رحلت مرحوم آیت‌الله محمد یزدی، گفت: مرحوم یزدی ملا بود، او از جانب امام راحل اجازه اجتهاد داشت.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند یکی از ارکان چهارگانه که دین بر آن قائم است عالم بودن است جامعه‌ای که عالم ندارد دین او پایه ندارد و خواهد ریخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت‌الله یزدی عالم ناطق بود، ابراز کرد: عالم ناطق کسی است که اثر وجودی دارد و اهل تبلیغ و جهاد است و در جایی که باید فریاد بزند فریاد می‌زند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله یزدی مرشد، معلم، استاد، و عالم ناطق بود و نطق خود را با انگیزه الهی انجام می‌داد، از صریح ترین شجاع‌ترین و غیرت‌مندترین علمای انقلاب در برابر بدعت‌ها و انحرافات بودند که مقابل برخی مسئولان ساکت نبودند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله یزدی همیشه مشمول رحمت الهی بودند، عنوان کرد: عالمی که بدعت ببیند سکوت کند و فریاد نزد شامل رحمت الهی نمی‌شود، اما مرحوم آیت‌الله یزدی منصوب به رحمت بود از لعنت الهی فاصله داشت زیرا در هر مشکلی که برای نظام پیش می‌آمد در خط مقدم جبهه بود و فریاد می‌زد و افشاگری می‌کرد.

وی افزود: ایشان در عرصه جهاد حضور عالمانه داشت؛ نه تنها حرف می‌زدند بلکه علمشان را به کار می‌گرفتند؛ او انسانی مخلص، باانگیزه، نستوه، خستگی‌ناپذیر در عرصه علم، انقلاب و جهاد بودند؛ مدال‌هایی که رهبر معظم انقلاب به ایشان دادند مدال‌های انحصاری برای کسی بود که ایمان راسخ به انقلاب داشت؛ زبان ابوذری داشتند در برابر جریان اشرافیت سکوت نکردند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله یزدی تمام زندگی و اموال خود را برای انقلاب وقف کردند، او عالمی مجاهد و مدافع نظام بود کسی که مدافع نظام نباشند دین او درست نیست. هر سنگری به او واگذار شد نگفت سن من بالا رفته بلکه همواره در مسئولیت‌های سنگنین نظام و اداره کشور حضور داشتند.  

 

کد خبر 1002717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha