همایش هم اندیشی بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی در گلستان برگزار شد

همایش هم اندیشی بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی اهل تشیع و تسنن با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، پیش از ظهر امروز ( 28 دی) در همایش هم اندیشی بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی در گرگان، گفت:‌ مسئله تعلیم و تربیت یک مسئله مهم و اساسی است که در دین مبین اسلام، کلام نبی مکرم اسلام (ص)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیان شده و این رسالت مهم به دوش بانوان نهاده شده است.
 

وی افزود: زنان و مادران به علّت ویژگی خلقت دارای ظرفیت، قابلیت و ویژگی هایی هستند که می توانند نقش محوری و موثر تعلیم و تربیت را به عهده بگیرند، بانوان با داشتن این ویژگی به تربیت فرزند، جامعه کوچک خانواده که جامعه بزرگ را نیز تشکیل می دهند می پردازند و سعادت جامعه در گرو دامان و تربیت مادران است .
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اذعان داشت:‌ سعادت، هدایت و مفید بودن جامعه از بانوان است و در تاریخ می بینیم انسان‌های بزرگ در کنار زنان بزرگ به جایگاه رفیعی رسیده‌اند، موفقیت مردان در عرصه تولید علم و اجتماع به دلیل وجود بانوان است، زیرا پرچم تربیت جامعه به دست بانوان ،‌مادران و همسران است و بانوان می توانند در عرصه تربیت نقش محوری داشته باشند.
 

ولی نژاد اظهار کرد: بانوانی که از توانمندی فکری و تحصیلی و دارای امتیاز اجتماعی و خانوادگی هستند در حوزه تعالیم و تربیت بیشتر می توانند نقش آفرینی داشته باشند.
 

وی تصریح کرد: حوزه تربیت زنان می توانند در محیط مدرسه، دانشگاه نقش آفرین باشد و با داشتن پرچم تربیت اجتماعی می توانند بانوان زیادی را به حرکت در بیاورند و با ارائه نقش موثر تحول عظیمی در جامعه ایجاد کنند.
 

نورالله ولی نژاد خاطرنشان کرد: مادر مرکز ثقل و محور خانواده است و این مفهوم در سخن نبی مکرم اسلام (ص) که به دخترش می فرمودند ام ابیها، ملموس است. مادر یعنی چتر و محور بودن که در حدیث کسا می خوانیم، ‌فاطمه و پدرش،‌ فاطمه و شوهرش، فاطمه و بچه اش که نقش محوری حضرت زهرا (س) را تبیین می کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 100272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha