کاهش نرخ بیکاری در گرو پرداختن به آموزش های فنی و حرفه ای است

حجت الاسلام سلیمی گفت: کاهش نرخ بیکاری در گرو پرداختن بیش از پیش به آموزش های فنی و حرفه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه بررسی راه های توسعه مهارت آموزی در شهرستان های محلات و دلیجان که با حضور مدیر کل فنی و حرفه ای برگزاری شد، کاهش نرخ بیکاری را در گروه ارائه آموزش های مهارتی دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری، رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور دارد.

 

نماینده مردم شهرستان محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان افزود: امید است بیش از پیش شاهد فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان ها باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور دارد، خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باید متناسب با نیاز هر منطقه باشد و قبل از ارائه آموزش در هر منطقه باید به نیاز سنجی و شناسایی نیازها، توانمندی ها و ظرفیت های منطقه پرداخت.

 

حجت الاسلام سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توسعه یافتگی یکی از مسائل اصلی کشورهای در حال توسعه است، گفت: دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه هستند .

 

نماینده مردم شهرستان محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه منابع طبیعی به وسیله منابع انسانی موثر است که ایفای این نقش در افراد را باید آموزش های غیر رسمی در کشور انجام دهند.

 

وی ادامه داد: از آنجائی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز دستگاههای متولی آموزش های غیررسمی است پس باید از سوی سایر مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی مورد توجه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی نیز این مهم در بودجه سال آینده مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است و امید است اینگونه فعالیت ها سبب گرایش هر چه بیشتر افراد به آموزش های فنی و حرفه ای باشد.

کد خبر 1002730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha